• Bellisimo

Vi som just nu försöker bli gravida med första barnet

Hej! Tyckte det var svårt att hitta en tråd som passade in på mig och som inte redan innehåller 1000 inlägg som man inte orkar läsa ikapp ????

Jag och min sambo försöker bli gravida med första barnet (försök nummer 7) och tycker det vore lite kul att följas åt några stycken som också försöker bli gravida med första barnet och diskutera våra funderingar kring det :)

• Svar på tråden Vi som just nu försöker bli gravida med första barnet
  • Isabella.ostojic

Jag och sambon planerar vårt första barn nu och hoppas att vi plussar så fort det bara går, är väl inte så mycket att bestämma själv men önska kan man ju alltid!

Är lite orolig för vad omgivningen ska tycka och tänka då vi är ganska unga, jag nyss fyllda 22 år. Dock har vi båda fast jobb och en bra och stadig ekonomi så den biten har vi redan löst.

Har idag fått min mens så blir bebisverkstad runt midsommar, och vi hoppas hoppas hoppas att det går vägen redan på första försöket. Använder NC och har bunkrat upp med LH-tester :)

• Hormonkarusellen
    MistyM skrev 2017-06-12 21:59:06 följande:

Se till att du ställer krav och hävdar dina rättigheter för en utredning om du har försökt över ett år!

Det är just i tiden som problemet ligger. Jag fick p-piller för ett år sedan, för att min förra läkare menade att jag var stressad och själv orsaken till att jag inte fick mens - då p-pillren skulle ge regelbundenhet och ta bort stressen. Åt det till årsskiftet. Men nu när det fortfarande inte funkar så säger han att "du har ju just slutat med p-piller" ja men på din inrådan?! Jag ville ju inte äta dem, ändå är det pillren som gör att jag inte får hjälp vidare... men den nya kliniken verkade mycket mer förstående, problemen är ju samma som innan pillren så visst ska vi försöka utreda vad det beror på.

Idag ska jag dessutom testa mig för glutenintolerans - har fått för mig att det skulle kunna vara det som stör min cykel... har det i släkten, fler som har det än som inte har det på pappas sida ????
  • aleakim90
    Cocosboll skrev 2017-06-12 22:01:57 följande:

går visade cb digital ej gravid. Men mensen har inte kommit ännu och den skulle komma i dag så hoppas fortfarande.

Åh trist för dig, ny cykel nya tag! Jag laddar för äl midsommarhelgen, en romantisk och bra helg hihi

Då fortsätter jag hålla tummarna :) midsommar är annars en mysig helg.
  • aleakim90
    Cocosboll skrev 2017-06-12 22:01:57 följande:

går visade cb digital ej gravid. Men mensen har inte kommit ännu och den skulle komma i dag så hoppas fortfarande.

Åh trist för dig, ny cykel nya tag! Jag laddar för äl midsommarhelgen, en romantisk och bra helg hihi

Då fortsätter jag hålla tummarna :) midsommar är annars en mysig helg.
  • Cocosboll

[quote=77752730][quote-nick]aleakim90 skrev 2017-06-13 08:39:49 följande:[/quote-nick]Då fortsätter jag hålla tummarna :) midsommar är annars en mysig helg.

Håller tummarna för dig med! Ännu ingen mens här men fortfarande neg test hmmm

• Maria198829

Det är så spännande att läsa om alla :D

Hade Äl den 7/6 och borde få mens på onsdag men håller tummarna att den inte kommer. Har dock inte känt av något "symptom" än men de kanske är alldeles för tidigt. Köpte grav test på Apoteket vara för att kika men de var ingenting. Åhh håller tummarna så hårt ????

• Maria198829
    Maria198829 skrev 2017-06-18 18:01:29 följande:

Det är så spännande att läsa om alla :D

Hade Äl den 7/6 och borde få mens på onsdag men håller tummarna att den inte kommer. Har dock inte känt av något "symptom" än men de kanske är alldeles för tidigt. Köpte grav test på Apoteket vara för att kika men de var ingenting. Åhh håller tummarna så hårt ????

Eller de ända som känts är att de varit lite molandvärk i livmodern och att de dragit lite dagarna efter Äl, inget jag brukar känna :)
  • Saga92
    Maria198829 skrev 2017-06-18 18:07:36 följande:
    Eller de ända som känts är att de varit lite molandvärk i livmodern och att de dragit lite dagarna efter Äl, inget jag brukar känna :)
    Jag har också haft lite molande värk. Typ svag mensvärk. Hade det hela kvällen igår och idag på förmiddagen vilket jag inte brukar ha innan mensen kommer. Testade negativt igår på BIM-3 tyvärr. Har svårt att tro att det skulle slå om nu men jag har ju hört att man kan plussa senare så håller tummarna.
  • Srce

Fick mens tyvärr, så liksom flera andra blir det ÄL vid midsommarhelgen. Håller tummarna för oss allihop!

• Cheerful

NC har slagit om till mens Torsdag, så tror nog jag gör ett test imorgon, det är tidigt såklart, men kan ju alltid hoppas! ???? inga symptom, men är sugen på surt godis(annars brukar jag mest vara till choklad eller peanuts, chips osv) och tycker inte mig känns igen att jag haft en så hög temperatur förr som jag har just nu?

• Cheerful
    Cocosboll skrev 2017-06-13 11:54:58 följande:

Håller tummarna för dig med! Ännu ingen mens här men fortfarande neg test hmmm

Hur gick det??
  • Cocosboll
    Cheerful skrev 2017-06-18 22:20:53 följande:

Hur gick det??

Mensen dök upp lite sent. Nu inväntas ny ägglossning...
  • Maria198829
    Saga92 skrev 2017-06-18 18:54:12 följande:

Jag har också haft lite molande värk. Typ svag mensvärk. Hade det hela kvällen igår och idag på förmiddagen vilket jag inte brukar ha innan mensen kommer. Testade negativt igår på BIM-3 tyvärr. Har svårt att tro att det skulle slå om nu men jag har ju hört att man kan plussa senare så håller tummarna.

Jag var ut på en promenad nu på morgonen och de högg till och ilade i livmodern och när jag kommer hem och går på toa är de en svag rosa flytning. När min mens kommer så gör den entré med besked. Detta är inte alls som de brukar. Har beräknad mens på onsdag så nu hoppas jag att de var nidisen.

Håller tummarna för dig <3
  • Jooosen
    Maria198829 skrev 2017-06-19 10:50:07 följande:

Jag var ut på en promenad nu på morgonen och de högg till och ilade i livmodern och när jag kommer hem och går på toa är de en svag rosa flytning. När min mens kommer så gör den entré med besked. Detta är inte alls som de brukar. Har beräknad mens på onsdag så nu hoppas jag att de var nidisen.

Håller tummarna!!!!
  • knivskrik

Här tog mensen slut häromdagen och enligt båda mina mensappar så sker ägglossningen i helgen så det satsar (höhö) vi på. Det här blir första riktiga försöket :) Väntar några dagar till sen hoppas jag att ägglossningstestet ger utslag.

Maria198829 skrev 2017-06-19 10:50:07 följande:

Åh hoppas!
    Through the darkness of future's past, the magician longs to see. One chants out between two worlds... Fire... walk with me!
  • Maria198829
    knivskrik skrev 2017-06-20 15:54:57 följande:

Här tog mensen slut häromdagen och enligt båda mina mensappar så sker ägglossningen i helgen så det satsar (höhö) vi på. Det här blir första riktiga försöket :) Väntar några dagar till sen hoppas jag att ägglossningstestet ger utslag.

Åh hoppas!

Idag kom världens mensvärk och mer små rosa flytningar för att sen övergå till mer mens liknande med en sån galen mensvärk jag aldrig känt så jag fick gå böjd på jobbet för att ens kunna komma framåt. Har beräknad mens på torsdag, inte onsdag som jag trodd först men tror nästan de var den som kom idag:/
  • aleakim90

Nu har vi tagit uppehåll lite. Kommer ett tomtköp och husbygge emellan. Dock väljer vi att bara skjuta på verkstaden tills att allt är i rullning. Om vi blir gravida innan huset är klart flyttar vi temporärt in till en hyresrätt.

Med detta sagt kommer jag inte vara aktiv här så mycket under närmsta tiden. Lycka till alla andra!

• Saandie
    Bellisimo skrev 2017-05-16 12:23:13 följande:

Hej! Tyckte det var svårt att hitta en tråd som passade in på mig och som inte redan innehåller 1000 inlägg som man inte orkar läsa ikapp ????

Jag och min sambo försöker bli gravida med första barnet (försök nummer 7) och tycker det vore lite kul att följas åt några stycken som också försöker bli gravida med första barnet och diskutera våra funderingar kring det :)

Hej Bellisimo!
    Jag hoppar in i denna tråden :) Är 27 år och vi är på vårt 9 försök i hopp om #1 fr.o.m denna månaden. Blev så himla ledsen när jag fick mensen i dagarna. Sambon förstår mig, men han FÖRSTÅR inte :( Jag väntar på varje minsta symptom. Medan mina två veckor efter ÄL känns som evigheter så går det rätt snabbt för honom. Känns skönt att "ventilera" här, då vi har bestämt att inte berätta för nära och kära att vi är i full gång då vi inte vill känna mer press och stress.

Hoppas att få dela min erfarenhet med er denna månaden och hoppas på en massa plus!

Kram.
  • Hormonkarusellen
    Saandie skrev 2017-07-04 19:36:00 följande:

Hej Bellisimo!

Jag hoppar in i denna tråden :) Är 27 år och vi är på vårt 9 försök i hopp om #1 fr.o.m denna månaden. Blev så himla ledsen när jag fick mensen i dagarna. Sambon förstår mig, men han FÖRSTÅR inte :( Jag väntar på varje minsta symptom. Medan mina två veckor efter ÄL känns som evigheter så går det rätt snabbt för honom. Känns skönt att "ventilera" här, då vi har bestämt att inte berätta för nära och kära att vi är i full gång då vi inte vill känna mer press och stress.

Hoppas att få dela min erfarenhet med er denna månaden och hoppas på en massa plus!

Kram.

Visst är det så, sambon stöttar och förstår - men han kan aldrig förstå att jag sedan jag var 14 drömt om att mannen i mitt liv skulle vilja ha barn med mig. Inte blev längtan mindre nät jag träffade min stora kärlek, och tio år senare är han redo - och då funkar det inte! Vad man förebrår sig för att man låtit tiden gå... men vi har tid på oss tänker jag(28 båda två), det är jag som vill vara gravid nu och börja livet som familj...

Har ni varit tillsammans länge?
Svar på tråden Vi som just nu försöker bli gravida med första barnet