• _DuVetHon_

Hundar och barnvagn

Har två små prazky krysarik (2,5kg) som i augusti ska få en liten människa i huset. I dagsläget går vi promenader i egna koppel eller tvillingkoppel, lite beroende på syftet med promenaden. Tränar vi har dom varsitt men är det ren motion i hyfsad fart är det tvillingkoppel som gäller.

Dom går jättefint i koppel bortsett från att hanvalpen (10månader) vill stanna och markera titt som tätt när vi tar skogspromenad men det är inget stort problem och tiken (5 år) är snabb på att få med honom om han halkar efter för mycket :P 

Jag behöver tips på fästanordningar för att ha händerna fria till vagnen. Jag vet att det finns bälten man spänner runt höften men vill helst inte ha det då jag har en skada i höften sen tidigare. Helst hade jag velat ha ett koppel fäst i vagnen som i sin tur mynnar ut i ett tvillingkoppel men med lite flex i och inte ett fast koppel. Min tanke först var ett flexikoppel med tvillingdel i ändan men dom är ju så oroligt långa och ganska klumpiga att ha hängandes.

Hundarna är så otroligt små att det finns ingen risk att dom drar iväg med vagnen ens om dom försökte och iom att dom går så otroligt fint bredvid mig och varandra hade jag nästan lika gärna kunnat haft dom lösa men det är inte alltid så uppskattat..

Hur har ni andra löst det?

• Svar på tråden Hundar och barnvagn
  • viseversa

En sån. Och ett löpkoppel. Den passar perfekt i kroken. Så låser jag den ibland och ibland får hon "fria tyglar" har också en liten hund. En yorkshireterrier på 4 kilo.

• Linnis92

Karbinhake var min första tanke också. Bra att hänga shoppingkassarna i också när en är på stan ;)

• _DuVetHon_

Tack för svaren :) 

Sambon har köpt en sån där "shoppingkrok" kallar han det...en baotastor karbinhake som hänger på handtaget. (Mest på skämt för han mena på att jag komma lägga hela dagarna på att dra runt i shoppingcenter som alla andra lattemorsor :P )

Men då kanske den funkar att hänga kopplet i...känns så fånigt att "provköra" med hundarna innan bebisen faktiskt ligger i vagnen men jag får väl låna väninnans barn och köra en sväng haha

Svar på tråden Hundar och barnvagn