• Anonym (Stoffe)

Varit otrogen och blivit påkommen, kan inte släppa älskarinnan

Jag och min fru har haft det dåligt väldigt länge och jag är helt medveten om att det är helt fel men jag sökte mig ut på nätet för sex.

Fick kontakt med en tjej och utgav mig för att vara singel och vi inledde en sexuell relation som varade i några månader och vi hade även daglig kontakt om allt möjligt och det var en härlig känsla och hon gjorde mig glad med hennes närvaro. Jag var inte beredd på att ha turen att träffa en sådan tjej. Efter ett tag fick älskarinnan nys om att jag var sambo och avslutade vår relation helt och kapade all kontakt. Nu i efterhand känner jag sådan otrolig ångest för det, inte så mycket gentemot min fru utan mot älskarinnan, som är en fantastisk tjej som jag har behandlat så otroligt illa. Jag ångrar allt så djupt och fattar inte vad jag har gjort, och hur det kunde bli så här..... Jag fattar inte mina egna känslor... Någon som varit med om detta?

• Svar på tråden Varit otrogen och blivit påkommen, kan inte släppa älskarinnan
  • Anonym (llll)
    Anonym (Stoffe) skrev 2017-05-18 01:57:51 följande:

Jag och min fru har haft det dåligt väldigt länge och jag är helt medveten om att det är helt fel men jag sökte mig ut på nätet för sex.

Fick kontakt med en tjej och utgav mig för att vara singel och vi inledde en sexuell relation som varade i några månader och vi hade även daglig kontakt om allt möjligt och det var en härlig känsla och hon gjorde mig glad med hennes närvaro. Jag var inte beredd på att ha turen att träffa en sådan tjej. Efter ett tag fick älskarinnan nys om att jag var sambo och avslutade vår relation helt och kapade all kontakt. Nu i efterhand känner jag sådan otrolig ångest för det, inte så mycket gentemot min fru utan mot älskarinnan, som är en fantastisk tjej som jag har behandlat så otroligt illa. Jag ångrar allt så djupt och fattar inte vad jag har gjort, och hur det kunde bli så här..... Jag fattar inte mina egna känslor... Någon som varit med om detta?

Men buhu! Du har dålig samvete för den andra tjejen men inte gentemot din fru? Hur ser du din fru egentligen - som en möbel? 

Den andra tjejen gjorde givetvis rätt som kapade. Hon sökte en riktig pojkvän och inte en som kör dubbelspel (credit till henne!) 

Lämna din fru så hon också får chansen att välja det liv hon vill ha.
  • Anonym (Kunde)

Det kunde ha varit värre. Älskarinnan kunde ha berättat för din fru...

• Anonym (jamenvisstserru)
    Anonym (Kunde) skrev 2020-01-17 21:10:26 följande:

Det kunde ha varit värre. Älskarinnan kunde ha berättat för din fru...

Jag tycker snarare att det hade varit bättre för då hade båda kvinnor sluppit dras med en lögnare. Nu slipper den andra tjejen det men TS fru kommer få fortsätta dras med TS som snart kommer hitta sig någon ny donna/donnor att bedra henne med.
    Anonym (Leffe) skrev 2017-05-22 21:12:49 följande:
    alltså på vilket sätt blir hennes mans liv bättre av att han vet att frugan legat och haft en affär vid sidan om? jag fattar inte vissa människor som haft så stort behov av att prata om allt.. jag tycker att vissa saker ska vara hemliga bl.a. det som ens partner kan lätt leva utan.. 

f.ö. så uppmuntrar jag inte på något sätt till otrohet!
    Ja... du uppmuntrar bara att otrohet ska döljas så den som gör de kan fortsätta göra det obehindrat och den som blir drabbad av det aldrig får en chans att göra något år det
  • Anonym (Ollga)
    Anonym (jamenvisstserru) skrev 2020-01-23 14:51:35 följande:
    Jag tycker snarare att det hade varit bättre för då hade båda kvinnor sluppit dras med en lögnare. Nu slipper den andra tjejen det men TS fru kommer få fortsätta dras med TS som snart kommer hitta sig någon ny donna/donnor att bedra henne med.
    Det är inte en lögn att inte berätta om sin otrohet. Om TS fru skulle fråga om han varit otrogen, och TS svarar "nej", då är han en lögnare. Att inte berätta vad som hänt gör honom inte till en lögnare.
    Anonym (Ollga) skrev 2020-01-23 15:57:34 följande:
    Det är inte en lögn att inte berätta om sin otrohet. Om TS fru skulle fråga om han varit otrogen, och TS svarar "nej", då är han en lögnare. Att inte berätta vad som hänt gör honom inte till en lögnare.
    Att undanhålla information är inte detsamma som att ljuga ja, dock är det bara fjantig semantik eftersom det i slutändan får samma konsekvenser för den drabbade. Så visst har du rätt i att undanhålla saker inte gör en till en lögnare, däremot gör den en till en till någon som medvetet väljer att låta någon annan leva i en lögn och fortsätta bli lurad.

Man skulle kunna kalla det för en slags passiv medhjälp för man har chansen att sätta stopp för det och ge personen en chans att förhålla sig till sanningen och välja men man väljer att inte göra det och ger därmed den som bedrar chansen att fortsätta göra det.
  • Anonym (Haggan1)

Nästa gång hitta någon som också är i relation så slipper du ljuga...finns gott om det numera på knullsidorna

• Anonym (Älskarinna)

Oj, vilken soppa! Låt tiden ha sin gång, är mitt tips! Med tiden ebbar kanske känslorna för tjejen ut, gör de inte de måste du ta tag i det på allvar. Kanske lämna din fru, kanske gå i parterapi för att hitta tillbaka till varandra?!!

Jag tycker inte du ska berätta för frun, tror jag. Är du säker på att tjejen inte kommer kontakta henne? Tycker inte heller det är att ljuga genom att inte säga allt samtidigt som en sån här sak är något man förväntas höra av sin respektive om det mot förmodan skulle hända. Kommer det fram kommer din fru helt klart se det som en lögn...

Min älskares fru har frågat honom rakt ut och han har nekat- det är att ljuga!

• Anonym (Kunde)
    Anonym (jamenvisstserru) skrev 2020-01-23 14:51:35 följande:

Tror inte det kommer ske igen. Särskilt inte med tanke på att ts är typen som verkar falla för kvinnorna lätt
    Anonym (Kunde) skrev 2020-08-03 19:25:21 följande:
    Tror inte det kommer ske igen. Särskilt inte med tanke på att ts är typen som verkar falla för kvinnorna lätt
    Jag tror snarare att det är just därför det kommer ske igen, han verkar vara en svag person med en svag karaktär
    Anonym (Älskarinna) skrev 2020-01-24 17:18:29 följande:

Oj, vilken soppa! Låt tiden ha sin gång, är mitt tips! Med tiden ebbar kanske känslorna för tjejen ut, gör de inte de måste du ta tag i det på allvar. Kanske lämna din fru, kanske gå i parterapi för att hitta tillbaka till varandra?!!

Jag tycker inte du ska berätta för frun, tror jag. Är du säker på att tjejen inte kommer kontakta henne? Tycker inte heller det är att ljuga genom att inte säga allt samtidigt som en sån här sak är något man förväntas höra av sin respektive om det mot förmodan skulle hända. Kommer det fram kommer din fru helt klart se det som en lögn...

Min älskares fru har frågat honom rakt ut och han har nekat- det är att ljuga!

Men oj va otippat att en älskarinna tycker man inte ska berätta något för frun Drömmer
  • Anonym (Vad är det?)
    Anonym (Haggan1) skrev 2020-01-24 15:31:41 följande:

Nästa gång hitta någon som också är i relation så slipper du ljuga...finns gott om det numera på knullsidorna

Knullsidorna?
Svar på tråden Varit otrogen och blivit påkommen, kan inte släppa älskarinnan