• Sodacitron

Pudel, vilken storlek och kön?

Vi har länge funderat på att skaffa en hund och har kommit fram till att en pudel är det bästa men kan inte bestämma storlek, tik eller hane.

hjälp mig!

Vi bor i en 4:a-rumslägenhet vid havet har 2 barn: 5 och 11 år gamla. Det lutar mot toy eller dvärg. Vet inte om en tik eller hane hade varit det bästa. Hjälp, hjälp, hjälp!

• Svar på tråden Pudel, vilken storlek och kön?
  • Dexter dot com

Med så små barn hade jag köpt en mellanpudel som inte är lika "ömtålig" som en toy. Hane eller tik är en smaksak. Tikar löper och blir ofta skendräktiga, hanar har en tendens att bli "tokiga" med löptikar i närheten och det finns bitchiga tikar och mjuka hanar och gruffiga hanar och veka tikar. Ska ni ha hunden på dagis så får tikar oftast inte vara där när dom löper så då måste ni ordna passning på annat sätt.

• nernu

Håller med om att inte köpa en toy när barne är så små.

Håller också med om att kön är en smaksak. Jag vill bara ha hanar. Tycker att det är jobbigt med löp och att tikar är lite tjuriga. Jag upplever hanar som lite barnsligare och roligare på något sätt. Sen kan det skilja massor på indvidnivå som om ni ska köpa en vuxen hund till exempel så kan man ju falla för en viss hund.

Svar på tråden Pudel, vilken storlek och kön?