• Anonym (Undrar)

Bara vän eller?

Jag undrar hur par som aldrig eller väldigt sällan har sex ser sitt

Förhållande?

Jag tycker att allt för lite sex ger inte den rätta samhörigheten.

Sexet är ju liksom något som sammanfogar varandra.

Förutsätt att man inte har stora problem förövrigt!

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Bara vän eller?
  • 100kgpappa
    Anonym (Undrar) skrev 2017-05-18 16:58:23 följande:

Förhållande?

Vad tycker ni?

Kan bara hålla med!
  • Anonym (a)
    Anonym (Undrar) skrev 2017-05-18 16:58:23 följande:
    Förhållande?
    Vad tycker ni?
    Dummaste jag hört, tråkigt nog hör jag det ofta. Det finns folk som inte ser sex som en stöttepelare, och dom individerna kan känna en stark samhörighet för sin partner utan att behöva sätta på dom.
  • 100kgpappa
    Anonym (a) skrev 2017-05-20 07:15:47 följande:

Dummaste jag hört, tråkigt nog hör jag det ofta. Det finns folk som inte ser sex som en stöttepelare, och dom individerna kan känna en stark samhörighet för sin partner utan att behöva sätta på dom.

Nu är det ju så TS ser på det ur sin synvinkel, och undrar hur andra ser på det. Jag skulle inte heller vilja leva i ett förhållande utan den sexuella närheten, men inser mycket väl att det kan funka för andra.
  • Anonym (rrr)
    Anonym (a) skrev 2017-05-20 07:15:47 följande:
    Det är nog så att ca 99% ser det som TS gör. Man vill ju ha "nåt extra" med den man säger sig älska. Att då "bara" bo ihop och vara mer som kompisar, det är inte alla som klarar det.
    Visst finns det par där man tex inte kan ha sex pga något problem, sjukdom, fysiska åkommor och då gör man ett val om man kan leva tillsammans ändå, eller om det inte funkar.  
    När man blir äldre är det vanligt att man till slut inte kan ha sex och då håller man troligen ihop ändå efter ett långt liv tillsammans och att sexlusten avtar för båda, helt naturligt. Men är man yngre vill man nog gärna få uppleva sexet om det är möjligt. 
    Det handlar inte om att "sätta på", det handlat om att fortsätta bygga upp och bygga på den allra mest nära relationen man har med någon i livet, på alla sätt. Om man bara har sex men inget intellektuellt utbyte kan det lika gärna ta slut, det också, man behöver både fysisk och intellektuell stimulans, göra saker tillsammans för att en relations ska bli fullt ut lyckad på alla plan. 
  • Anonym (a)

Det är ju tur att man väljer vem man lever med.

Svar på tråden Bara vän eller?