• Anonym (Singeltjejen)

Han har fru, hur backar jag ut?

Hellu!

Ganska nybliven singel tjej här som verkligen inte har några som helst problem med att få precis det jag vill. Känns lite som killarna står på kö vilket också kan bli lite to much!

Men jag började chatta med en som jag såg som väldigt intressant. Han hade samma sexfantasier som mig och jag är då inte intresserad av annat än sex.

MEN det kom fram sen att han har en fru. Så jag vill backa ur det som vi pratat om. Däremot vill jag inte göra personen i fråga arg. Är lite lätt konflikträdd.

Jag vill som sagt INTE vara med han. Dessutom börjar hans skrivande till mig bli något jobbig för jag orkar inte vara fast vid telefonen hela tiden för och skriva med någon. Lever gärna ett liv utan mobilen fast i handen men när det plingar Hela tiden blir det lite jobbigt. Plus att denna lilla nyheten var rätt rejält avändande!

Massa tips på hur man på bestämt men ändå snällt sätt backar ur... Tack ????

• Svar på tråden Han har fru, hur backar jag ut?
  • Anonym (Singeltjejen)
    Anonym (bryt!) skrev 2017-05-20 09:10:28 följande:

Genom att inte ha sex med dem, för att "du lovat saker", så ser du vilka som trots allt visar intresse och stannar kvar. Det är de som vill ha något mer seriöst än bara tillfälligt sex

Ja men det visste jag ju sen innan. Det står ju inte att jag tar alla i kön liksom. Fick ju kontakt med En som verkade intressant. Förr var jag sån som gjorde det för att jag lovat. Inte längre. Men har ju svårt för att säga det på ett bra sätt..
  • Anonym (J)
    Anonym (bryt!) skrev 2017-05-20 09:10:28 följande:
    Genom att inte ha sex med dem, för att "du lovat saker", så ser du vilka som trots allt visar intresse och stannar kvar. Det är de som vill ha något mer seriöst än bara tillfälligt sex
    Ts är ju själv inte intresserad av nåt annat än sex.
  • Anonym (Tjejkompisen)

Du säger att du är snäll men just därför ska du inte vara med denna mannen, du är snäll mot hans fru då :) Säg bara att du aldrig skulle kunna göra ngt med ngn gift eftersom du tycker det är fel mot frun. Då borde han själv backa av rädsla att du kommer säga ngt till frun om ngt händer. Ta alltså upp frun (inte bara att han är gift utan nämn just frun) när du kan så löser det sig kanske. Han kanske också får dåligt samvete.

I värsta fall så säg typ "Nej men jag kollade upp din fru på Facebook och hon ser så snäll och gullig ut. Jag skulle aldrig kunna göra detta mot henne" så blir han nog rädd och tar avstånd :)

• Jagggaq1837

@John22, fy fan vilken elak kommentar! Känns det skönt att trycka ner TS? Inte fan får en kvinna skriva att män vill ha henne, nej för fan! Du måste ta ner henne på jorden så att hon inte tror att hon är värd nåt.

TS, skriv att gifta män inte är nåt för dig och svara inte honom mera. Träffas ni ute upprepar du artigt samma sak. Du är inte otrevlig, bara ärlig och sann mot dig själv. Lycka till!

• Anonym (Mariana)

Se detta som ett tillfälle där du övar din förmåga att säga nej. För vad är det värsta som kan hända? Att han skriver något otrevligt? Att du ser honom på stan och det blir lite jobbigt och pinsamt? Är det värre än att träffas och ha sex mot din vilja? Jag har svårt att förstå hur du resonerar.

Sen tror jag att du blandar ihop "att vara snäll" med att inte våga säga nej och tro på dig själv utan göra som andra vill. Det är inte att vara snäll, utan tecken på avsaknad av självkänsla och ryggrad. Ligger du med honom är du ju tex medvetet jävlig mot hans fru och även mot dig själv, inte är du snäll mot honom heller eftersom du under falska förespeglingar om att du vill (fast du egentligen inte vill) har sex med honom. Hur kul är det att ha sex med någon som egentligen inte vill men ställer upp för hon "lovat"? Du vet väl också, hoppas jag, att en kvinna eller man får backa ur sex t.o.m när samlag börjat. Det finns inget som heter "ja men du har lovat" när det kommer till sex, som gör att man måste någonting. 

Så nu tar du luren och bara skriver: Jag är inte intresserad av detta längre.

Och ju fler gånger du säger nej desto lättare kommer du inse att det är och att du inte måste ha sex med någon mot din vilja. 

• Anonym (Singeltjejen)
    Anonym (Mariana) skrev 2017-05-21 00:53:54 följande:

Se detta som ett tillfälle där du övar din förmåga att säga nej. För vad är det värsta som kan hända? Att han skriver något otrevligt? Att du ser honom på stan och det blir lite jobbigt och pinsamt? Är det värre än att träffas och ha sex mot din vilja? Jag har svårt att förstå hur du resonerar.

Sen tror jag att du blandar ihop "att vara snäll" med att inte våga säga nej och tro på dig själv utan göra som andra vill. Det är inte att vara snäll, utan tecken på avsaknad av självkänsla och ryggrad. Ligger du med honom är du ju tex medvetet jävlig mot hans fru och även mot dig själv, inte är du snäll mot honom heller eftersom du under falska förespeglingar om att du vill (fast du egentligen inte vill) har sex med honom. Hur kul är det att ha sex med någon som egentligen inte vill men ställer upp för hon "lovat"? Du vet väl också, hoppas jag, att en kvinna eller man får backa ur sex t.o.m när samlag börjat. Det finns inget som heter "ja men du har lovat" när det kommer till sex, som gör att man måste någonting. 

Så nu tar du luren och bara skriver: Jag är inte intresserad av detta längre.

Och ju fler gånger du säger nej desto lättare kommer du inse att det är och att du inte måste ha sex med någon mot din vilja. 

Ja men det är så sant det du skriver!! Jag har mått extremt dåligt psykiskt tidigare i livet då jag levde med en man som misshandlade mig och jag har liksom gått runt och trott och tänkt att man som kvinna ska va och göra på ett visst sätt. Att va "snäll" även om killen är gift eller inte. MEN jag vill ju inte va på det sättet längre. Och jag har kommit extremt långt, dock sitter vissa dåliga vanor i som tex att säga ifrån i dessa situationer!!

Jag är så tacksam för er pepp och stöd! Skrev till han idag! Han har inte sett det än. Men känns så jäkla skönt!! Känner mig starkare! <3
  • Anonym (Mariana)
    Anonym (Singeltjejen) skrev 2017-05-21 19:46:55 följande:
    Ja men det är så sant det du skriver!! Jag har mått extremt dåligt psykiskt tidigare i livet då jag levde med en man som misshandlade mig och jag har liksom gått runt och trott och tänkt att man som kvinna ska va och göra på ett visst sätt. Att va "snäll" även om killen är gift eller inte. MEN jag vill ju inte va på det sättet längre. Och jag har kommit extremt långt, dock sitter vissa dåliga vanor i som tex att säga ifrån i dessa situationer!!

Jag är så tacksam för er pepp och stöd! Skrev till han idag! Han har inte sett det än. Men känns så jäkla skönt!! Känner mig starkare! <3
    Gud vad bra gjort av dig! Heja! Det var strong och modigt. Nästa gång du behöver säga nej kommer det vara lättare, och nästa ännu lättare, osv. Du fixar detta. Och vad starkt att du tagit dig ur misshandelsförhållandet. Du kommer växa dig starkare på alla plan varje dag, det är jag säker på.
  • Anonym (ehm)
    Anonym (Mariana) skrev 2017-05-21 20:52:28 följande:
    Gud vad bra gjort av dig! Heja! Det var strong och modigt. Nästa gång du behöver säga nej kommer det vara lättare, och nästa ännu lättare, osv. Du fixar detta. Och vad starkt att du tagit dig ur misshandelsförhållandet. Du kommer växa dig starkare på alla plan varje dag, det är jag säker på.
    Heja! ? Alltså, inte för att vara elak men det där påminner lite om en morsa som hejar på sin 7 åriga dotter när hon spelar sin första fotbollsmatch. Flört

TS är en vuxen kvinna, kan hon knulla köande män på löpande band så borde hon också kunna säga nej till drägg, det är ingen bedrift, det är en självklarhet, eller borde iaf vara det.
  • Anonym (Singeltjejen)
    Anonym (ehm) skrev 2017-05-22 13:03:18 följande:

Heja! ? Alltså, inte för att vara elak men det där påminner lite om en morsa som hejar på sin 7 åriga dotter när hon spelar sin första fotbollsmatch.

TS är en vuxen kvinna, kan hon knulla köande män på löpande band så borde hon också kunna säga nej till drägg, det är ingen bedrift, det är en självklarhet, eller borde iaf vara det.

Vart läser du att jag knullar män på löpande band? Bara för att jag har många män som vill va med ligger, både som relation och enbart sex, så betyder det inte att jag ligger med alla. Det står klart och tydligt att jag fick KONTAKT med EN som jag var intresserad av som visade sig vara upptagen.
  • Anonym (Singeltjejen)
    Anonym (Mariana) skrev 2017-05-21 20:52:28 följande:

Tack <3 <3 <3 ja det känns så faktiskt! Tack. Man måste göra det man kan för att överleva.
  • Anonym (?)
    Anonym (Singeltjejen) skrev 2017-05-20 08:56:38 följande:
    Ja, det är ju så.jag får skriva.

Jag är nästan precis sån som din kompis. Kommit en bit längre bara. Jag är sån att har jag lovat och sagt nått så håller jag det. Problemet är att det även blir lite på fel sätt ibland. Vill vara betydligt mer kräsen eller svårfångad samtidigt som att jag är rädd att det blir att jag är själv. Men jag ORKAR inte med gifta män. För det är sjukt många nu som man pratat lätt med som är gifta.

Denna killen träffade jag irl först. Sen blev det en närkontakt. Vilket betyder att risken är att jag ser han ute.
    Närkontakt? Har du knullat honom redan då?
  • Anonym (bryt!)
    Anonym (ehm) skrev 2017-05-22 13:03:18 följande:
    Heja! ? Alltså, inte för att vara elak men det där påminner lite om en morsa som hejar på sin 7 åriga dotter när hon spelar sin första fotbollsmatch. Flört

vem är du att anmärka på hur man ger beröm?
  • NooneSkane
    Anonym (Singeltjejen) skrev 2017-05-20 08:40:28 följande:

Hellu!

Ganska nybliven singel tjej här som verkligen inte har några som helst problem med att få precis det jag vill. Känns lite som killarna står på kö vilket också kan bli lite to much!

Men jag började chatta med en som jag såg som väldigt intressant. Han hade samma sexfantasier som mig och jag är då inte intresserad av annat än sex.

MEN det kom fram sen att han har en fru. Så jag vill backa ur det som vi pratat om. Däremot vill jag inte göra personen i fråga arg. Är lite lätt konflikträdd.

Jag vill som sagt INTE vara med han. Dessutom börjar hans skrivande till mig bli något jobbig för jag orkar inte vara fast vid telefonen hela tiden för och skriva med någon. Lever gärna ett liv utan mobilen fast i handen men när det plingar Hela tiden blir det lite jobbigt. Plus att denna lilla nyheten var rätt rejält avändande!

Massa tips på hur man på bestämt men ändå snällt sätt backar ur... Tack ????

Bryt bestämt och säg att han slutar messa annars blockar du honom.
    Sök sedan efter en annan kille som är singel.
  • ManiLund

"Åh, är du inte singel? Det funkar tyvärr inte för mig. Så får det bli. Lycka till framöver!"

Svårt?

• Anonym (Singeltjejen)
    ManiLund skrev 2017-05-23 10:02:34 följande:

"Åh, är du inte singel? Det funkar tyvärr inte för mig. Så får det bli. Lycka till framöver!"

Svårt?

Ja det är svårt. För allt är redan bestämt fram tills att han bad om att det skulle vara diskret. Och när det kommit så långt har jag alltid haft problem med att backa ur.
  • Anonym (Jo)

Ha ingen mer kontakt med honom.

• NooneSkane
    Anonym (Singeltjejen) skrev 2017-05-23 13:09:31 följande:
    Ja det är svårt. För allt är redan bestämt fram tills att han bad om att det skulle vara diskret. Och när det kommit så långt har jag alltid haft problem med att backa ur.
    Men säg bara att du träffat någon annan.
    Jag kan ställa upp på att vara din nya kille. Foten i munnen
  • ManiLund
    Anonym (Singeltjejen) skrev 2017-05-23 13:09:31 följande:
    Wow. Du är lite speciell. Kan jag få ditt nummer? Låter oerhört praktiskt att du har så svårt att tacka nej :P
Svar på tråden Han har fru, hur backar jag ut?