• 8barnsmamma

    Efterlysning

    Jag har flera barn med olika handikapp/sjukdomar.

    Mest jobb har jag med min snart 15 åriga dotter som lider av många diagnoser.

    Jag letar efter nån dom har ett barn med adhd/autypisk autism/lätt utvecklingsstörning.

    Hon har fler saker men jag tror att dessa tre i kombination ställer till med hennes problem.

    Jag har bett om hjälp hos hab och bup att hitta någon personal som kommit i kontakt med något barn med dessa diagnoser utan framgång. Sista tipset jag fick nu var att söka på nätet.

    Jag vill bara ha råd och hjälp i hur jag kan hjälpa henne förstå rätt och fel.

    Hon blir bara äldre i ålder men inte mentalt.

    Måste finnas nån där ute med dessa diagnoser... hon KAN inte vara ensam i hela Sverige.

    Vore så tacksam om jag hittade någon.

  • Svar på tråden Efterlysning
  • Anonym (eee)

    Du skulle kunna googla vilka skolor som finns i er närhet. Tex kan det finnas något som heter SAHA på gymnasiet (samhällsprogrammet högfungerande autism) De skulle kunna ev ha någon elev hos sig eller åtminstone veta var man inom gymnasienivån, hittar ungdomar som du menar. Eller kontakta gymnasiesärskolan. Någon av dessa instanser bör kunna vara platsen för den typen av ungdomar. 

Svar på tråden Efterlysning