• MissMcQueen

Vad tycker ni om namnet...

Vad tycker ni om namnet Wyatt?

Jag verkligen älskar namnet och kan inte släppa tanken på att namnge kommande son det! Hjärta Men på samma gång är jag skeptisk till hur namnet funkar på svenska...

Utöver ert tyckande om det vackraste pojknamnet någonsin Flört så tar jag gärna emot andra engelska pojknamn som också funkar på svenska! Drömmer

• Svar på tråden Vad tycker ni om namnet...
  • Anonym (Näää)

Oj, nej det känns tyvärr som ett namn som verkligen inte funkar på svenska. Personligen anser jag att man har ett stort ansvar när man namnger ett barn - namnet ska ju fungera i vuxen ålder bra mycket längre än på ett barn. Om du tänker dig en vuxen svensk man istället för ett litet barn, känns verkligen Wyatt så himla festligt då? :-/

• Anonym (Undrar)

Hur uttalas det?

Har ni ett riktigt svenskt efternam så kommer det låta riktigt korkat.

• MallaL

Har ni efternamn som uttalas med engelska uttalsregler? I så fall kan det funka. Men Wyatt Lindgren låter inte så himla bra...

Eller ni kanske tänkte uttala det på svenska, vyyyatt?

• MissMcQueen
    Anonym (Näää) skrev 2017-05-26 10:08:29 följande:

Oj, nej det känns tyvärr som ett namn som verkligen inte funkar på svenska. Personligen anser jag att man har ett stort ansvar när man namnger ett barn - namnet ska ju fungera i vuxen ålder bra mycket längre än på ett barn. Om du tänker dig en vuxen svensk man istället för ett litet barn, känns verkligen Wyatt så himla festligt då? :-/

Jag har inga problem med att se en vuxen man med namnet Wyatt. Glad
  • MissMcQueen
    Anonym (Undrar) skrev 2017-05-26 10:24:04 följande:

Hur uttalas det?

Har ni ett riktigt svenskt efternam så kommer det låta riktigt korkat.

Jag har inget typiskt svenskt efternamn, utan snarare ett namn som funkar internationellt och är väldigt ovanligt här i Sverige. 

Wyatt uttalas Oay-att. Glad
  • MissMcQueen
    MallaL skrev 2017-05-26 13:58:47 följande:

Har ni efternamn som uttalas med engelska uttalsregler? I så fall kan det funka. Men Wyatt Lindgren låter inte så himla bra...

Eller ni kanske tänkte uttala det på svenska, vyyyatt?

Blir det namnet Wyatt så kommer det att uttalas amerikanskt. Glad 

Jag har inget typiskt svenskt efternamn, utan det är snarare internationellt och väldigt ovanligt här i Sverige.
Svar på tråden Vad tycker ni om namnet...