• llleeennna

Hur få bort dessa lager med död hud?

Kanske låter äckligt jag vet..

men all den döda huden på kroppen, hur får jag bort det hely?

Peeling tycker jag knappt gör någon skillnad alls!

Och när jag använder skrubb känns det ju bra, men direkt jag kliver ur duschen och drar med naglarna på benen så får jag ändå hudrester under naglarna.. ????

Detta vill man ju inte ha som ett täcke nu när solen är här!

• Svar på tråden Hur få bort dessa lager med död hud?
  • Monchichier

Att köra peeling och skrubb har motsatt effekt. Du ska smörja in dig istället.

Den döda huden du får under naglarna efter dusch kommer du dock aldrig bli av med. Det ska vara så. Precis som att du inte kommer kunna bli av med att naglar och hår växer kommer du inte komma ifrån den här kroppsliga funktionen.

• Carambolan

Ett rejält svettpass i bastu följt av en ordentlig skrubb i duschen

• sextiotalist
    llleeennna skrev 2017-05-24 14:05:30 följande:

Kanske låter äckligt jag vet..

men all den döda huden på kroppen, hur får jag bort det hely?

Peeling tycker jag knappt gör någon skillnad alls!

Och när jag använder skrubb känns det ju bra, men direkt jag kliver ur duschen och drar med naglarna på benen så får jag ändå hudrester under naglarna.. ????

Detta vill man ju inte ha som ett täcke nu när solen är här!

Du vill alltså ta bort ditt naturliga skydd och låta solen ge dig permanenta skador.
    Var rädd om din hud, det du vill ta bort skyddar din hud från angrepp av mikroorganismer och parasiter som inte har på din hud att göra.

• Anonym (blabla)

Torrborstning varje dag innan dusch och smörja med kokosolja eller e-vitamin olja t ex och en bra fuktkräm utan parabener.

• Anonym (Sara)

Varför vill man ta bort (död) hud från kroppen? Varför inte låta det ramla av naturligt i stället? I vilket syfte vill du skrubba bort huden? Varför egentligen? Jättemärkligt. Ha ha. Ja, vad säger man? Det finns folk till allt...

• lavernsolomon

Hur stora lager av död hud har du på kroppen? Om det orsakar kraftiga besvär så tror jag att det kan vara bäst att träffa dermatolog för att se till att du inte har t.ex. psoriasis?

• Monchichier
    Anonym (Sara) skrev 2017-05-25 01:14:35 följande:

Varför vill man ta bort (död) hud från kroppen? Varför inte låta det ramla av naturligt i stället? I vilket syfte vill du skrubba bort huden? Varför egentligen? Jättemärkligt. Ha ha. Ja, vad säger man? Det finns folk till allt...

Det är väl egentligen inte alls så märkligt tycker jag. Brukar själv störa mig på "hudkorvarna" jag får när jag torkar mig efter en lång och varm dusch. Tycker inte att det är så mycket mer märkligt än att störa sig på mjäll, mustaschen, pormaskarna, benhåren, röda kinder etc.
  • Fartun yakub

Jag har mycket akne i mitt ansikte och så fick jag se att jag hade lite död hud vad ska jag göra åt det.

Svar på tråden Hur få bort dessa lager med död hud?