• SaraD

Separation och vill inte vara hos pappa

Vi har varit separerade i snart två år, allt har fungerar klockrent och vi får så mycket beröm från förskolan och omgivning hur vi hanterar allt. Jag och barnets pappa har bra kontakt och hörs av dagligen hur det gått osv.

Nu har vårt barn börjat uttrycka att han vill vara hos mamma. När jag glatt säger att pappa hämtar idag gnäller han till rösten och säger att han vill vara med mamma. Nu ikväll vaknar han med mardröm och gråter, jag rusar in och hör då att han säger just det, vill till mamma.

Jag tycker detta är så himla jobbigt, dels för att jag vill ju att han ska vara tillfreds och trivas på båda ställen, dels att jag känner att jag inte kan hantera det. Hur gör man? Om jag skulle ta upp det med hans pappa skulle han troligtvis bli väldigt ledsen och sätta dig emot.

• Svar på tråden Separation och vill inte vara hos pappa
  • Harvester

Var 3,5-åring har precis haft en sån period några veckor. Nu är pappa mer populär igen utan synbar anledning. Tycker det är sådär fram och tillbaka. Är ju dock lättare om man bor ihop :/

Om han är som mitt barn kommer han tycka det är kul när han väl är där.

• SaraD
    Harvester skrev 2017-05-25 09:06:51 följande:

Var 3,5-åring har precis haft en sån period några veckor. Nu är pappa mer populär igen utan synbar anledning. Tycker det är sådär fram och tillbaka. Är ju dock lättare om man bor ihop :/

Om han är som mitt barn kommer han tycka det är kul när han väl är där.

Tack för svar! Ja jag tvivlar inte på att han har det bra när han är där. Nu har han inte sagt nåt om detta på ett tag, iofs har han varit hos mig mestadels av tiden..
Svar på tråden Separation och vill inte vara hos pappa