• samira11

v33 känner har inte haft foster rörelser varje dag

Ibland har det dröjt upp till 2 dagar innan jag känner nått men barnet mår bra o alla prover är bra

Någon som haft lika?

• Svar på tråden v33 känner har inte haft foster rörelser varje dag
  • Anonym (24)

Man ska känna rörelser varje dag, dock kan ju rörelserna ändra då det blir trångt. Men varje dag ska man nog känna så tycker du ska ringa förlossningen kanske och se vad dom säger?

• samira11

Jag har tid den 29e nu på måndag men barnmorskan ger att hjäetat är.ok och att det inte är fara idag har.jag känt en hel del

• Snuttis2

Har du tidigare känt bebisen varje dag? Märker du förändringar?

Man brukar säga varje dag men viktigt är ju också veta o konstatera om det är förändringar i vilka rörelsemönster din bebis har! Ligger den annorlunda , har den lagt sig med huvudet neråt än?

Är själv i v 31 o märker lite skillnad i perioder, men konstaterat att han bytt dygnsrytm o numera är mest aktiv nattetid. Tror även att han ligger o sparkar inåt nu.

• litetfröimagen

Förr sa man alltid att barnet rörde sig mindre framåt slutet av graviditeten, att barnet laddade inför förlossningen och på grund av att det är trångt i magen. Men vad jag förstått så stämmer det inte. Jag hade pratat med förlossningen och rådfrågat dom. Även om hjärtljud ser bra ut när undersökningen görs så är minskade rörelser nått att ta på allvar. Det är säkert ingen fara men bättre att ta det säkra före det osäkra.

• Preet90

Hej Ts,

Jag är också gravid i v 33 och enligt min bm ska man känna bebisen varje dag. Jag känner rörelser varje kväll i någon timme. Har du tidigare känt rörelser varje dag? Be om tul för att kolla att allting ser bra ut :)

När är di beräknad?

• samira11

Hejj tjejjerr en glad nyhet

Var på tillväxt ultraljud bebisen mår bra den rör sig o mår fint fint sa läkarn

Även näringstillförseln va bra bebisen väger hela 2500 g haha o jag beräknas til den 14 juli den hinner växa på sig yttligare haha :)

Va glad jag äääääääääääääääär ?

Puss på er

• Preet90
    samira11 skrev 2017-06-02 01:25:51 följande:

Hejj tjejjerr en glad nyhet

Var på tillväxt ultraljud bebisen mår bra den rör sig o mår fint fint sa läkarn

Även näringstillförseln va bra bebisen väger hela 2500 g haha o jag beräknas til den 14 juli den hinner växa på sig yttligare haha :)

Va glad jag äääääääääääääääär ?

Puss på er

Åhh vad skönt, Vet du könet? ;)

Jag var också på Tul idag min bebis väger ca 2100g och jag är beräknad 20:e juli :)
  • samira11

Ville inte veta köket först men min mamma ville så gärna mormpr a ni vet

Allafall min barnmorska sa att det blir en tjej men hon sa hela tiden jag ä4 osäker jag tror jag tror

Är man lite osäker så kanske man säger jag tror ett par gånger sen är det bra men hon sa det minst 30 gånger haha

Svar på tråden v33 känner har inte haft foster rörelser varje dag