• Anonym (Mr A)

Dagbok

Hej, för några dagar sedan letade jag efter en sak o då hittade jag min frus gamla dagböcker. Jag läste i den ena o då var det från en tid när min då tjej studerade i Spanien under 3mån. Där skrev hon att hon hade varit otrogen men en kille 2 gånger o att hon aldrig skulle kunna berätta detta för mig för då skulle jag inte ens ta med tång i henne. Detta var för 20år sedan så ganska överspelat men ändå känns det jobbigt att veta detta nu. Jag kan inte prata om detta för det är ju fel att läsa dagböcker men det känns inte heller bra att hon har hållit tyst om detta hela tiden.

Vad skulle ni göra?

• Svar på tråden Dagbok
  • Anonym (Man)

Ta med det till graven. Det var 20år sedan. Förstör inte allt ni byggt upp.

• Anonym (E.)

Hur långt hade ni kommit i ert förhållande för 20 år sen? Var ni seriöst ihop och visste att ni skulle spendera livet ihop eller mer på dejt/träffande-stadiet?

Att läsa någons dagböcker är i mina ögon också ganska illa. Jag tänker att det gräl som kan uppstå när ni ska bena ut 1. hennes otrohet för 20 år sen och 2. att du läst hennes innersta tänkar och fundringar, kan bli en prövning. Är det värt det? Väg in hur detta kan påverka ert förhållande men såklart också om du klarar av att leva med vetskapen av vad hon gjorde.

• Anonym (Jo)

Det är ju länge sedan så låt det vara glömt.

• Anonym (asdf)

Om ert förhållande var seriöst vid tillfället så hade jag konfronterat henne. Har noll respekt för otrogna. Hon gjorde det dessutom 2 ggr, så var ju knappast nåt "misstag" heller.

Sen om det slutar med att ni bryter eller inte är upp till er.

• centerMAX

"Let bygones be bygones" 

• Anonym (läs vidare)

Läsa vidare såklart, du kanske hittar mer spännande saker som skett senare.
    Jag skulle inte lita på någon som varit otrogen, oddsen är ganska stora att hon gjort det fler ggr efter det.

• Anonym (störd)

Utgå från dig själv!
    Även om det var 20 år sedan. Skulle du då kunna tänka dig att vara otrogen?
    Jag förmodar att du på den tiden saknade henne väldigt mycket och hade mycket kontakt med henne? Sa hon då någonsin till dig då att hon ville ha ett "brejk" eller nåt sånt från ert förhållande?
    Nej, troligtvis kom det tonvis med lögner varje gång ni pratade om hur mycket hon saknade dig och om att du skulle hålla dig tills hon kom hem!

Bara en i raden av tjejer som tycker att DOM får men KILLEN ska vara trogen.
    Jag hade läst på för glatta livet. Hon har till 99% säkerhet varit otrogen fler gånger mot dig. Kanske även med någon du känner?
    Du kan ju "råka" gå förbi någon av hennes gamla väninnor från den tiden och glida in på ämnet.
    Tycker du själv nu ska passa på att glida in i några kvinnor om du får möjlighet!

ha det gott!

Svar på tråden Dagbok