Starka skrev 2017-05-27 22:59:58 följande:
Du kan inte hitta se djuren med blotta ögat och inte alla hundar får nån beläggning. Finns visst säker forskning på noskvalster, inte så längesen det gjordes en stor forskning för att se om det fanns noskvalster på vilda djur.
Narkos vet jag inte varför dom skulle få för noskvalster men men
Och jag vet inte vad du har provat för behandling men jag tycker ju inte 1 tablett eller två droppar i nacken med par veckors mellanrum är nån längre tid att ha främmande ämnen i kroppen
Vad jag vet så kan man se dom krypa ut i vissa situationer, sömn tex. Jag ser inget direkt samband mellan en undersökning om noskvalster finns hos vilda djur och "onödig" behandling av en i princip symptomfri frisk hund.
Det finns en behandling under narkos där näsan spolas ren, omständigt och görs sällan.
På hanen har jag inte testat någon behandling, jag anser inte att det behövs. På andra från samma kennel har det mesta prövats, utan resultat men en hel del biverkningar hos hunden.
Vi är oense i frågan kring min hund som du har fått det låta som är extremt lidande och illa skött. Så jag tackar för mig. Olika erfarenheter och olik kunskap, så kan det vara.