• Lillifee

Tjejerna vill bara hålla pappa i handen

Detta kanske låter som ett fånigt problem men det känns inte så för mig. Jag och min man har två tjejer i denna åldersgrupp. När vi fyra är tillsammans så vill de alltid hålla i hans hand, aldrig med mig. Jag känner mig exkluderad och blir ledsen.Min man tänker inte på detta och till slut måste jag säga nåt. Går ju bakom dem tre och känner mig ledsen. 

• Svar på tråden Tjejerna vill bara hålla pappa i handen
  • Lena

Är det du som tillbringar mest tid med dem? Ni kan inte gå alla fyra i bredd?

• Anonym (glad)

Var glad att du valde en så bra man till pappa åt dina barn.

• Anonym (?)

är det så att pappa inte är med lika mycket som du och att de då därför passar på att hålla hans hand?

• Anonym (Hahaha!)
    Anonym (vanligt) skrev 2017-05-30 10:56:11 följande:

inom psykologin så har jag läst att små flickbarn brukar dra sig till fadersgestalten när det är några år gamla och de brukar visa sin uppskattning lite mer för dem än mamma(behöver inte vara så alltid såklart). Jag var likadan när jag var mellan 4-8 år något. Ville bara att min pappa skulle göra frisyrer på mig och mamma fick inte. Det finns fler exempel. Det jag vill komma med är att detta beteendet försvann sedan när jag blev äldre och är alltså vanligt bland små barn om dom är flickor.

Hahaha, vilken "psykologi" är det du har läst egentligen? En populärvetenskaplig artikel om Freud, eller? Naturligtvis "dras" inte "små flickor till fadersgestalten" mer än vad små pojkar gör. Sicket nonsens.
  • Anonym (En dotter)

Jag har en dotter och en son, eftersom mamman jobbar nätter och skift så är jag det som är mest med barnen, och det händer i princip samma sak där, barnen väljer att hålla mig i handen då de är mer vana vid vid mig ;)

• KlunsSmurfen
    Lillifee skrev 2017-05-28 18:01:46 följande:

Detta kanske låter som ett fånigt problem men det känns inte så för mig. Jag och min man har två tjejer i denna åldersgrupp. När vi fyra är tillsammans så vill de alltid hålla i hans hand, aldrig med mig. Jag känner mig exkluderad och blir ledsen.Min man tänker inte på detta och till slut måste jag säga nåt. Går ju bakom dem tre och känner mig ledsen. 

Du kan ju alltid gå först.
    Jag brukar ha den effekten på andras ungar, antagligen för att de tycker att jag är mycket roligare
    Carl Sagan:

But the fact that some geniuses were laughed at does not imply that all who are laughed at are geniuses. They laughed at Columbus, they laughed at Fulton, they laughed at the Wright brothers. But they also laughed at Bozo the Clown.

Anonym (vanligt) skrev 2017-06-02 15:02:25 följande:
    varför lär man sig om det i skolan då? lär dom ut fel fakta då? de står ju i alla psykologiböckerna..då borde de ta bort det om de inte stämmer. uppenbarligen ligger det någon sanning i det.....
    Man lär sej också om religion och mycket annat.
    Psykologi är inte alltid en exakt vetenskap och man ska inte missta teorier för fakta.
    Den moderna vetenskapen håller inte riktigt med Freuds utvecklings teori när det kommer till drifterna.
Svar på tråden Tjejerna vill bara hålla pappa i handen