Lillifee skrev 2017-05-28 18:01:46 följande:
Detta kanske låter som ett fånigt problem men det känns inte så för mig. Jag och min man har två tjejer i denna åldersgrupp. När vi fyra är tillsammans så vill de alltid hålla i hans hand, aldrig med mig. Jag känner mig exkluderad och blir ledsen.Min man tänker inte på detta och till slut måste jag säga nåt. Går ju bakom dem tre och känner mig ledsen.
Du kan ju alltid gå först.
Jag brukar ha den effekten på andras ungar, antagligen för att de tycker att jag är mycket roligare
Carl Sagan:
But the fact that some geniuses were laughed at does not imply that all who are laughed at are geniuses. They laughed at Columbus, they laughed at Fulton, they laughed at the Wright brothers. But they also laughed at Bozo the Clown.
Anonym (vanligt) skrev 2017-06-02 15:02:25 följande:
varför lär man sig om det i skolan då? lär dom ut fel fakta då? de står ju i alla psykologiböckerna..då borde de ta bort det om de inte stämmer. uppenbarligen ligger det någon sanning i det.....
Man lär sej också om religion och mycket annat.
Psykologi är inte alltid en exakt vetenskap och man ska inte missta teorier för fakta.
Den moderna vetenskapen håller inte riktigt med Freuds utvecklings teori när det kommer till drifterna.