• Svar på tråden Skulle du kunna tänka dig att chippa ditt barn?
  • Anonym (Mamma)

Ja kanske om implantatet inte märktes av eller störde och det inte var jobbigt att sätta in. Detta för att jag har ett barn med mentala handikapp som kan komma bort. Hade inte gjort det på ett 'vanligt' barn.

• Carambolan

Inte för att spåra barnen. Däremot verkar det väldigt smidigt med ett chip som ersätter både dörrnycklar och busskort att hålla reda på. Känns inte helt osannolikt att alla i min familj är chippade inom fem år.

• Anonym (ja)

Ibland önskar jag att 8åringen var chippmärkt, absolut.

• Anonym (Givet!)

Ja för fasen! Jag har förespråkat chipp i nacken i flera år. Det är ju den ultimata säkerheten om barnet kommer bort eller kidnappas!

Hade det varit lagligt så hade mitt barn haft ett...

• Anonym (Hkll)
    sjukaihuvudet skrev 2017-05-29 07:51:26 följande:

Ni är helt sjuka i huvudet, ni och era barn kommer brinna i helvetet för alltid.

• Pentra

Aldrig i livet! Jag skulle aldrig frivilligt utsätta den jag mest älskar för något så sjukt, elakt, kontrollerande, inskränkande och frihetsberövande! ... Med vänlig hälsning, Pentra

• Johan75
    Anonym (Givet!) skrev 2017-05-29 09:46:09 följande:
    Ja för fasen! Jag har förespråkat chipp i nacken i flera år. Det är ju den ultimata säkerheten om barnet kommer bort eller kidnappas!

Förutom då att kidnappare börjar slentriankarva i nacken på de barn de kidnappar. 

Nej, jag skulle inte vilja chippa mina barn. Klart det någonstans finns en varm känsla över att kunna ha järnkoll över var de är hela tiden, men ibland måste man ju höja blicken över det som känns som en bekväm lösning för en själv.
    Behold, i come as a thief.
  • Anonym (T)

Nej aldrig i livet och jag skulle inte kunna tänka mig att chippa mig själv heller.

• Anonym (T)

Nej aldrig i livet och jag skulle inte kunna tänka mig att chippa mig själv heller.

• Anonym (Absolut för)

Ja faktiskt. Barn har en tendens att tappas bort eller försvinna på olika sätt och en av mina har stuckit iväg med bussen mm. Och med tanke på alla unga tjejer och killar som råkat illa ut vore det bra att kunna dels lokalisera dom men även sett vart de befunnit sig innan och med vilka.

• Anonym (Al)

Ja. Hund, barn och sambo ska chippas.

• Lena

Självklart inte. Barnen har rätt till sin integritet

• Anonym (JW)
    Trevligt när/om detta blir vanligt och kidnappare, rånare och annat ska börja skära upp folk i jakt på chip... Eller när staten kan börja lokalisera en och hålla koll på allt genom chippet.

Nej jag skulle definitivt inte kunna tänka mig att chippa mitt barn.
  • Anonym (Hmm...)
    Anonym (Givet!) skrev 2017-05-29 09:46:09 följande:

Frågan är vad du ska göra med chippet när barnet är stort nog att kräva en integritet?
    I viss mån redan i slutet av tonåren, men kanske framför allt när barnet är myndigt.
Svar på tråden Skulle du kunna tänka dig att chippa ditt barn?