• Sandraa00

Kräsen hund vill ej äta

Har en franskbulldog/chihuahua (blandras) som till och från har haft problem med mat och mage/tarmar (han är 1år nu). Han har hittils ätit färskfoder antigen bara det eller iblandat med hills id torrfoder för magproblem. 

Men nu har han blivit mer kräsen och vill inte äta det alls, han är jätte kräsen då det gäller mat och vill inprincip inte äta, har prövat nästan allt torrfoder/blötmat, fått i honom cesar blötmat och purina one torrfoder men det rinner bara igenom honom tyvärr..

Någon som har/haft liknande problem?

• Svar på tråden Kräsen hund vill ej äta
  • EmberEyes

Är hunden kräsen eller har hunden medicinska problem som gör att den inte kan äta många saker?

Dessutom kan en hund som alltid ätit råa kycklingvingar i sin BARF plötsligt rata det för att den vid tillfälle fått i halsen och associerar smaken/doften med obehag.

• Sandraa00

Han har varit hos vetrinären till och från sedan han var liten.

Han åt inte med ben i sitt färskfoder..

• Dexter dot com

Min tik är kräsen och behöver äta 3 g/dag för att inte må illa och gallkräkas så jag har 3 foder jag växlar mellan och ibland får jag toppa med kattmat, köttfärs eller något annat smarrigt. Om min inte äter regelbundet mår hon illa och så vill hon inte äta för det dvs det blir en ond cirkel.
    Har din problem med magen är ju foderbyten inte att rekommendera men det finns ju olika sorters idfoder och även på burk du kan blanda i. Har du testat att ge honom maten som belöningen när ni tränar ?

• Sandraa00
    Dexter dot com skrev 2017-05-29 19:34:30 följande:

Min tik är kräsen och behöver äta 3 g/dag för att inte må illa och gallkräkas så jag har 3 foder jag växlar mellan och ibland får jag toppa med kattmat, köttfärs eller något annat smarrigt. Om min inte äter regelbundet mår hon illa och så vill hon inte äta för det dvs det blir en ond cirkel.

Har din problem med magen är ju foderbyten inte att rekommendera men det finns ju olika sorters idfoder och även på burk du kan blanda i. Har du testat att ge honom maten som belöningen när ni tränar ?

Jag har prövat allt, ibland äter han ibland inte..
Svar på tråden Kräsen hund vill ej äta