• AnnaKG

Vilken parfym använder du?

Jag letar efter en parfym som passar mig.. Är trött på alla jag har och alla jag använt.

Vet att parfymer funkar olika för olika personer men jag vill ha lite tips ;)

Vilken parfym använder du eller vilken parfym luktar absolut godast? :)

• Svar på tråden Vilken parfym använder du?
  • Anna Hbg
    Tihi skrev 2017-05-31 16:01:04 följande:

Den hade jag glömt! Är det den där gamla halvrunda aprikosa flaskan? Måste lukta på den igen och se om jag fortfarande gillar den.

Jag såg på Kicks hemsida att den gamla YSL Paris ska finnas kvar? Den är ju säkert 25 år gammal är det någon som vet om den luktar som förr i tiden? På nätet läste jag att den luktar helt annorlunda fast det ska vara samma parfym.

Thats the one :)

Har använt den i evigheter.

Testar nya och alternerar mellan olika dofter men lyckas alltid återkomma till den.
  • FruNyfiken

När jag var yngre använde jag alltid Dolce Gabbana, tex light blue.
    Nu är det bara Gucci som gäller, Bamboo och Gucci II. Till min stora sorg har Gucci by Gucci (eller Gucci I) utgått!

• Domesticgoddess

Jag älskar Jo Malone's dofter, använder mimosa & cardamom till jobb och pomegranat noir på kvällen när jag ska vara hemma eller gå på kvarterskrogen typ.

Vid festligare kvällstillfällen använder jag rose d'arabie fr Armani's prive kollektion, med Jo Malone's velvet rose & oud body cream under. Hade den varit billigare hade jag sannolikt använt rose d'arabie 24/7, det är utan jämförelse den ljuvligaste doft jag vet. Och den jag får mest komplimanger för och frågor kring, från både kvinnor och män.

• Forumvärd

Jag varvar mellan
    Hermes- Voyage
    Chanel:
    Chance,
    Allure och No5
    Gucci:
    Guilty
    Nya favoriten Bamboo

• Tihi
    Anna Hbg skrev 2017-05-31 17:37:20 följande:
    Thats the one :)
    Har använt den i evigheter.
    Testar nya och alternerar mellan olika dofter men lyckas alltid återkomma till den.
    Var köper du den? Hittar den inte på Kicks och en snabb googling gav inte så mycket.
  • Anna Hbg
    Tihi skrev 2017-05-31 21:25:57 följande:

Var köper du den? Hittar den inte på Kicks och en snabb googling gav inte så mycket.

Brukar köpa den på parfym.se och Electa har beställt hem den till mig några gånger
  • Mandel

Ingen alls!

Förstår faktiskt inte varför folk väljer att lägga pengar på något så totalt onödigt som parfym
    Duschar man regelbundet så behövs ingen parfym utan man luktar fräscht ändå och om man inte duschar och luktar illa så blir det satan värre om man försöker dölja stanken med parfym!

Är inte heller så trevligt för omgivningen oavsett om man är allergiker eller inte att behöva stå ut med en del som verkligen dränker sig och stinker lång väg så man får kväljningar. 
    Urk!

Och nu skiter jag i stinkande rökare och andra för nu handlade denna tråd om parfym.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Tihi
    Anna Hbg skrev 2017-06-01 10:11:19 följande:
    Brukar köpa den på parfym.se och Electa har beställt hem den till mig några gånger
    Då kollar jag där.
  • EnAnonumius
    Mandel skrev 2017-06-01 10:21:15 följande:
    Ingen alls!

Förstår faktiskt inte varför folk väljer att lägga pengar på något så totalt onödigt som parfym smile5.gif
    Duschar man regelbundet så behövs ingen parfym utan man luktar fräscht ändå och om man inte duschar och luktar illa så blir det satan värre om man försöker dölja stanken med parfym! smile2.gif

Är inte heller så trevligt för omgivningen oavsett om man är allergiker eller inte att behöva stå ut med en del som verkligen dränker sig och stinker lång väg så man får kväljningar. 
    Urk!

Och nu skiter jag i stinkande rökare och andra för nu handlade denna tråd om parfym.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Lussekatta

Gillar Escadas olika sommrdofter de har varje år. Så fruktiga och otroligt fräscha.

• Aikido

Jag kör mest naturligt utan deodorant. En fördel med det är att man slipper folk som står och flåsar en i nacken i kassakön i affären.

• Tihi
    Aikido skrev 2017-06-24 13:13:06 följande:
    Jag kör mest naturligt utan deodorant. En fördel med det är att man slipper folk som står och flåsar en i nacken i kassakön i affären.
    Annars kan man köra min metod och fråga om dom står så nära för att dom är ficktjuvar. Det brukar få folk att backa illa kvickt.
  • Anonym (Hej)

Jo Malone London- Peony & Blush suede.

Det bästa är att Åhlens tagit in märket nu!

• Anonym (Olle)
    Forumvärd skrev 2017-05-31 20:00:57 följande:

Jag varvar mellan

Hermes- Voyage

Chanel:

Chance,

Allure och No5

Gucci:

Guilty

Nya favoriten Bamboo

Trevliga dofter där.

Som rakbalsam använder jag Chanel Bleu, Proraso Vit eller Biotherm.
  • Anonym (Rosie)

Jag använder Chloé Lovestory och Giorgio Armani Sì. Väldigt fina båda två.

Svar på tråden Vilken parfym använder du?