• AM89

Kön ??

Hallå brudar! Har gjort 3 ul där bebis inte varit pigg på att visa kön, på rul sa man först flicka , sen jag vet inte sen pojke väldigt osäkert. Ul nr 2 troligtvis pojke nu idag i vecka 32 sa läkaren i denna vecka brukar pungen synas tydligt men jag ser verkligen ingen pung ser nått som sticker ut som skulle kunna vara en snopp men de kan lika gärna vara navelsträngen :P hur många har faktiskt varit med om att de kommit ut "fel" kön enligt ultraljud ? Blir så klart glad vilket som bara att jag har ett litet kontroll behov och vill köpa grejer :) <3

• Svar på tråden Kön ??
  • babydreams

Tycker du ska ta det som ett 50/50 svar. Jag väntar med 80% en pojke men då ingen snopp syntes så tar jag det lite som 50/50, dock kallar jag bebisen för "han" och "lillen" ;) men köper bara neutrala prylar tills jag får facit i hand, dvs när han kommer ut!

Tycker du borde göra detsamma så du inte blir besviken/häpen att det kommer ut det andra könet än det du trodde det var :) <3

• AM89

Har mest köpt blått hittills men har massor rosa kvar från dottern så det löser sig det är ju bara "saker" va mest intresserad över hur "vanligt" det är :)

• Anja12345
    AM89 skrev 2017-06-01 10:37:18 följande:

Har mest köpt blått hittills men har massor rosa kvar från dottern så det löser sig det är ju bara "saker" va mest intresserad över hur "vanligt" det är :)

Vanligt vet jag inte om det är men fel blir det ibland. Jag gjorde två ul v 17-19 och då var det flicka. Senare gjorde jag 3D ul och bm sa pojke. Det återstår att se vad som kommer ut :)
  • AM89

Spännande! Ja om inte annat så märker man när bebis kommer :) magkänslan säger pojke ändå fast de var osäkert, skulle dock underlätta om de var en flicka eftersom vi inte kan komma på nå bra pojknamn hehe

• ThAf

Uppdatera gärna vad det blev då jag vart med om liknande händelse på ultraljudet. Dock bara gjort rutin ul än så länge. Men då velade bm och hon trodde flicka först sen pojke sen väldigt osäkert pojke. Såg iaf nåt som stack ut sa hon :) navelsträngen låg lite för & bebisen upp med benen så de var lite svårt att se sa hon på ul.

Svar på tråden Kön ??