• Persson92

hur såg eran nidationsblödning ut??

Ungefär 4 dagar innan min mens borde kommit fick jag en blödning men det var väldigt konstig mens, det var lite och mer brunt än vad det var blodigt liksom. Och det var väldigt lite men pågick i 4 dagar. Men som sagt lite.. Men jag hade som mensvärk första timmarna men det gick över sen, och jag brukar blöda rejält och ha hemsk mensvärk men de va lindrigare denna gång.

Kan det ha varit en nidblödning? Har tagit gravtest men inget plus..

• Svar på tråden hur såg eran nidationsblödning ut??
  • Persson92

Kan tillägga att jag intw fått någon riktig mens efter det och den borde kommit för 1 vecka sen..

• Nykär15

Haft nidblödning tre gånger (varit gravid 5 ggr). Den första var som en 5-krona i storlek, mörkare rosa och sen inget mer, den kom på ÄL+5. De andra två kom från ÄL+3 och höll på till och från under tre dagar. Nu sist kom det riktigt rikligt med blod första dagen, ÄL+3 alltså så jag fick ta på trosskydd. Plussade sen på ÄL+9

• Carambolan

Haft nidblödning i en av fem graviditeter. För mig var det som blodblandade rosa flytningar som höll i sig mindre än en dag. Är inte säker på när jag hade ÄL men det kom exakt en vecka efter sex så troligen på ÄL+5-7 nångång.

• Persson92

Okej men tror ni att det kan vara en sån jag haft? Och när plussade ni efter den?

• Nykär15

Eftersom du tagit ett test som inte visar plus så tror jag att det var din mens snarare, den kom ju rätt sent i cykeln med för att vara en nidblödning. Jag har som sagt plussat ca 5 dagar efter första blödningsdagen när jag haft dem. 

Är du säker på att du hade ÄL som du skulle? Ibland kan den utebli eller vara senare än man tror, eller tidigare och isf får du ju mensen tidigare än du hade trott., Hur lång är din normala menscykel?

• Persson92
    Nykär15 skrev 2017-05-31 12:42:23 följande:

Eftersom du tagit ett test som inte visar plus så tror jag att det var din mens snarare, den kom ju rätt sent i cykeln med för att vara en nidblödning. Jag har som sagt plussat ca 5 dagar efter första blödningsdagen när jag haft dem. 

Är du säker på att du hade ÄL som du skulle? Ibland kan den utebli eller vara senare än man tror, eller tidigare och isf får du ju mensen tidigare än du hade trott., Hur lång är din normala menscykel?

Okej.. nej är inte helt säker på ÄL. Den är 29 dagar.
    De konstiga är ju att jag som sagt brukar blöda väldigt mycket iaf i 4 dagar när jag har mens men nu vart de bara jätte lite varje dag. Klarade mig med trosskydd bara. Och jag brukar även ha rejäl mensvärk i 2-3 dagar och de hade ja bara lite första dagen..

Väldigt förvirrande ????
  • Nykär15
    Persson92 skrev 2017-05-31 13:01:46 följande:
    Okej.. nej är inte helt säker på ÄL. Den är 29 dagar.
    De konstiga är ju att jag som sagt brukar blöda väldigt mycket iaf i 4 dagar när jag har mens men nu vart de bara jätte lite varje dag. Klarade mig med trosskydd bara. Och jag brukar även ha rejäl mensvärk i 2-3 dagar och de hade ja bara lite första dagen..

Väldigt förvirrande ????
    Om ÄL uteblir en månad, vilket den gör 1-2 ggr/år så kan man blöda tidigare och kortare i mindre mängd. Oftast reagerar man inte på detta när man inte försöker få barn, men man analyserar nåt mycket mer när man försöker bli gravid. Om du hade vart gravid så borde du sett plus nu, men ta ett test igen om ett par dagar om du är osäker på vad som hände. Sen borde ju ägglossningen komma ca 15 dagar efter första blödningsdagen igen om det nu var mensen vill säga. 
  • Persson92
    Nykär15 skrev 2017-05-31 13:27:16 följande:
    Om ÄL uteblir en månad, vilket den gör 1-2 ggr/år så kan man blöda tidigare och kortare i mindre mängd. Oftast reagerar man inte på detta när man inte försöker få barn, men man analyserar nåt mycket mer när man försöker bli gravid. Om du hade vart gravid så borde du sett plus nu, men ta ett test igen om ett par dagar om du är osäker på vad som hände. Sen borde ju ägglossningen komma ca 15 dagar efter första blödningsdagen igen om det nu var mensen vill säga. 
    Okej tack för dina svar. Ja de är väl så för att man hoppas så mycket säkert. Får ta ett test om några dagar igen för att se.
  • Nykär15
    Persson92 skrev 2017-05-31 13:38:21 följande:
    Okej tack för dina svar. Ja de är väl så för att man hoppas så mycket säkert. Får ta ett test om några dagar igen för att se.
    Önskar dig lycka till och att det ändå kommer ett plus om några dagar!
  • A1610
    Persson92 skrev 2017-05-31 12:31:46 följande:

Okej men tror ni att det kan vara en sån jag haft? Och när plussade ni efter den?

Hur gick det?
Svar på tråden hur såg eran nidationsblödning ut??