• narie24

Får barn till föräldraledig vara på fritids i Tyresö kommun?

Som rubriken lyder. Får barn till föräldraledig vara på fritids i Tyresö kommun? Hittar inget tydligt svar någonstans....

• Svar på tråden Får barn till föräldraledig vara på fritids i Tyresö kommun?
  • Lian63

'På plats på fritidshem erbjuds i den omfattning som behövs med hänsyn till föräldrarnas arbete, studier, barnets eget behov pga familjens situation i övrigt'

Står inget om barn till föräldralediga, så du får nog inte ha ditt barn där. Så är det i min kommun iaf, vet att många vill ha 15-timmars på fritids med, men då räknas skoltiden ist!

• Kerubmamman

Barnets egna behov kan exempelvis vara ett barn med autism som behöver social träning. 

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Charlotte N

Man får ha dem obegränsat. Jag mailade och frågade för ett år sen och hon svarade att "För fritids finns inga begränsningar", så jag har dem där. Mina barn går bara nån timme efter skolan, max, och inga lov. Men personalen säger ofta att de självklart får vara där mer. Det behöver har vi dock inte.

• narie24
    Charlotte N skrev 2017-05-31 19:23:49 följande:

Man får ha dem obegränsat. Jag mailade och frågade för ett år sen och hon svarade att "För fritids finns inga begränsningar", så jag har dem där. Mina barn går bara nån timme efter skolan, max, och inga lov. Men personalen säger ofta att de självklart får vara där mer. Det behöver har vi dock inte.

Så tänker jag också. Vore synd att behöva gå hem klockan tolv utan att hinna med ngn lek. Ngn timme blir precis lagom.
  • Charlotte N
    narie24 skrev 2017-05-31 19:49:05 följande:
    Så tänker jag också. Vore synd att behöva gå hem klockan tolv utan att hinna med ngn lek. Ngn timme blir precis lagom.
    Inga problem!
Svar på tråden Får barn till föräldraledig vara på fritids i Tyresö kommun?