Får barn till föräldraledig vara på fritids i Tyresö kommun?
Som rubriken lyder. Får barn till föräldraledig vara på fritids i Tyresö kommun? Hittar inget tydligt svar någonstans....
Som rubriken lyder. Får barn till föräldraledig vara på fritids i Tyresö kommun? Hittar inget tydligt svar någonstans....
'På plats på fritidshem erbjuds i den omfattning som behövs med hänsyn till föräldrarnas arbete, studier, barnets eget behov pga familjens situation i övrigt'
Står inget om barn till föräldralediga, så du får nog inte ha ditt barn där. Så är det i min kommun iaf, vet att många vill ha 15-timmars på fritids med, men då räknas skoltiden ist!
Precis det jag hittade. Barnets egna behov...?
Barnets egna behov kan exempelvis vara ett barn med autism som behöver social träning.
Man får ha dem obegränsat. Jag mailade och frågade för ett år sen och hon svarade att "För fritids finns inga begränsningar", så jag har dem där. Mina barn går bara nån timme efter skolan, max, och inga lov. Men personalen säger ofta att de självklart får vara där mer. Det behöver har vi dock inte.
Man får ha dem obegränsat. Jag mailade och frågade för ett år sen och hon svarade att "För fritids finns inga begränsningar", så jag har dem där. Mina barn går bara nån timme efter skolan, max, och inga lov. Men personalen säger ofta att de självklart får vara där mer. Det behöver har vi dock inte.