Vilsen
Hej,
Jag är ny här och planerar barn sedan november 2016. Har inga sedan tidigare så alla förkortningar och sånt får jag be om "ursäkt" i förväg för att jag kanske inte förstår :) Nåväl... jag har ett märkligt fenomen jag nu vill dela med mig av som jag hoppas nån kan svara på varför det kan vara så alternativt känna igen sig i...:) Ska försöka fatta mig kort:
Jag och min sambo har som sagt försökt bli gravida sedan mitten på november 2016 (slutade med mina p-piller då efter ca exakt ett års tid med dom) Har alltid, ALLTID haft regelbunden mens med ca 28-30 dagar emellan första blödningsdag till nästa start av menstruation. Och de har vart ganska rikliga, åtminstone första 2-3 dagarna av mensen. Nu senaste månaderna har jag märkt att det successivt har ökat mellan perioderna. Typ 33-35 dagar. Men nu senaste gången väntade jag i hela 43(!) dagar på att mensen skulle komma så ni kan ju tro att jag verkligen hoppades denna gången. Köpte ett gravtest, kissade i en burk, torkade mig och där såg jag en ljusrosa/röd färg på pappret. Skit också tänkte jag då och struntade i att öppna testet. Det lustiga är nu att jag har typ ingen mens alls mer än det där yttepytte lilla ljusrosa som jag pratade om. Alltså den är näst intill obefintlig. Och jag brukar i regel också ha väldigt ont första/andra dagen av mensen men nu känner jag ingenting. Vad är detta för konstigt fenomen?! Har aldrig vart med om något liknande. Kan jag vara gravid ändå och detta ljusrosa jag haft vara en såkallad nidblödning? Låter mycket långsökt då det tydligen är en blödning man kan få då ägget fäster i livmodern(?) Rätta mig gärna om jag har fel :) Om så skulle vara fallet har jag ju en väldigt väldigt sen ägglossning vilket jag inte haft tidigare utan det har varit ganska mitt emellan perioderna. Testat med ÄL-test en gång och fick "en glad gubbe" :D Sorry för långt inlägg men hoppas på svar! :)
Varma Hälsningar,
Längtande :)