• Anonym (Fundersam)

Ni som varit otrogna och sagt att ni älskar er älskare/älskarinna

Jag undrar hur ni som är i ett förhållande med eller utan barn tänker när ni väljer att vara otrogna, sedan säger till älskaren/älskarinnan att ni älskar dom men ändå väljer att stanna i förhållandet?

Ljuger ni bara för alla parter?
    Älskar ni båda?
    Hur kan man välja att vara kvar i ett förhållande som uppenbarligen inte fungerar på alla plan bara för barnens skull? (om man nu har barn)

Väldigt nyfiken för jag förstår inte tänket alls..

• Svar på tråden Ni som varit otrogna och sagt att ni älskar er älskare/älskarinna
  • Anonym (En som var otrogen)
    Anonym (Fundersam) skrev 2017-06-04 18:58:57 följande:

Sorry har inte KIK.. tack i alla fall..

Men varför valde du att stanna? Varför inte ta steget och gå med i din förälskelse? Är du helt lycklig idag?

Logisk fråga men svår att svara på. Är gräset grönare på andra sidan?

Vi har barn ihop och jag tror det är därför. Låter som att jämföra två bilar. Kanske därför jag saknar den andra fortfarande. När vi har formsvackor, som alla har, då vill jag lämna. Men sen har vi toppar.
  • Anonym (Otrogna)
    Anonym (Fundersam) skrev 2017-06-03 20:42:48 följande:

Jag skulle aldrig kunna älska två stycken samtidigt.. det är bland annat därför jag vill veta hur man tänker. Om det inte finns mycket närhet och det är något du saknar så skulle jag definiera det som att det inte fungerar på alla plan.. men det är ju min åsikt. Skulle du inte vilja vara tillsammans med din vid sidan av? Hur kommer det sig att du väljer att skjuta upp ett sånt beslut om du nu ändå vet att du måste välja i framtiden?

Tack för dina kommentarer! Lycka till!

Har du barn vet du att man kan älska flera samtidigt. Vi har det bra både ekonomiskt och praktiskt. Sex ca 2 ggr i veckan. Men kärleken jag känner för min man är att likna med en gammal vän. Jag är nöjd som det är nu och varför ska jag fatta ett beslut när jag kan både äta och ha kakan kvar? Jag tycker mig ana en älskarinna på andra sidan och har jag rätt rekommenderar jag dig att inte ha några förhoppningar. Han kommer inte lämna sin fru för dig.
  • Anonym (?)
    Anonym (En som var otrogen) skrev 2017-06-03 20:53:57 följande:
    Hej. Absolut inte lätt att bara vräka ur mig orden. När jag träffade min "andra" blev jag helt enkelt förälskad. Ville dela alt med henne. Inte bara sex. Vi pratade om allt. Hon hade många fina egenskaper jag saknat hos min fru. DÅ kände jag att jag älskade henne. Åren har gått men jag känner att hon finns där fortfarande. Hoppas jag ger dig det svar du frågar efter. Annars så kan du PM mig på KIK (znapper).
    Nyfiken: vad sade älskarinnan då och varför blev det inte ni om det nu var så bra?
  • Anonym (Lovergirl)
    Anonym (Fundersam) skrev 2017-06-04 19:02:10 följande:

Förstår jag dig rätt att du varit otrogen flera gånger och med olika då? Om du helt plötsligt tror att du hittat någon som du inte trodde fanns, skulle du kunna lämna då? Eller är det bara så att du aldrig kommer lämna din man oavsett?

Nä. Du förstår helt fel. Jag är inte otrogen, men förstår varför man är det. Därav alla orsaksförklaringar. Var det tidigare i livet. Skulle nog aldrig lämna för det finns ingen bättre man ( tror jag). Man lämnar inte heller bara för att få bättre sex om det är bara det som saknas. Då skaffar man det nånannanstans. Krasst men jag är pragmatisk. Tror att många kan hålla isär kärlek och sex. Min man vet min ståndpunkt. Jo jag hade lämnat om han var rätt och jag vore kär, men en sån man finns inte, så chansen är liten.
  • Anonym (En som var otrogen)
    Anonym (?) skrev 2017-06-04 19:41:02 följande:

Nyfiken: vad sade älskarinnan då och varför blev det inte ni om det nu var så bra?

Inboxa mig så kan jag berätta...znapper på KIK
  • Anonym (?)
    Anonym (En som var otrogen) skrev 2017-06-04 22:11:30 följande:
    Inboxa mig så kan jag berätta...znapper på KIK
    Har inte KIK, förstår inte varför du skriver till folk att de ska skriva på KIK? Letar du efter en ny älskarinna eller? 
    Du kan väl lika gärna svara på min fråga här, du behöver ju inte gå in så i detalj att nån känner igen dig.
  • Anonym (ehm)
    Anonym (Otrogna) skrev 2017-06-04 19:34:08 följande:
    Har du barn vet du att man kan älska flera samtidigt. Vi har det bra både ekonomiskt och praktiskt. Sex ca 2 ggr i veckan. Men kärleken jag känner för min man är att likna med en gammal vän. Jag är nöjd som det är nu och varför ska jag fatta ett beslut när jag kan både äta och ha kakan kvar? Jag tycker mig ana en älskarinna på andra sidan och har jag rätt rekommenderar jag dig att inte ha några förhoppningar. Han kommer inte lämna sin fru för dig.
    Dålig liknelse, att älska två barn lika mycket innebär inte ett svek, inte nog med det du blandar även ihop känslor och handlingar, att "äta kakan och ha den kvar" handlar inte enbart om vad man man känner utan även om vad man gör. Hela den liknelsen är hål i huvudet, eftersom få har någon överenskommelse med sina barn om att man enbart får ha ett barn åt gången vilket du däremot har i ett monogamt förhållande.

Att vara kär i någon annan och INTE agera på det kan inte klandras och kan liknas vid att känna kärlek till flera barn. Att däremot vara kär i någon annan och agera på det och därmed svika och förnedra sin partner samt sätta sina barns trygghet på spel kan absolut klandras och kan inte liknas vid att enbart KÄNNA kärlek till mer än ett barn.

De flesta har nog förstått att du agerar i självintresse när du som du säger "struntar i att fatta ett beslut när du kan äta kakan och ha den kvar", det är egoismen i ditt agerande som kritiseras inte dina känslor.
  • Anonym (ehm)
    Anonym (Lovergirl) skrev 2017-06-04 20:45:06 följande:
    Nä. Du förstår helt fel. Jag är inte otrogen, men förstår varför man är det. Därav alla orsaksförklaringar. Var det tidigare i livet. Skulle nog aldrig lämna för det finns ingen bättre man ( tror jag). Man lämnar inte heller bara för att få bättre sex om det är bara det som saknas. Då skaffar man det nånannanstans. Krasst men jag är pragmatisk. Tror att många kan hålla isär kärlek och sex. Min man vet min ståndpunkt. Jo jag hade lämnat om han var rätt och jag vore kär, men en sån man finns inte, så chansen är liten.
    Ditt argument är ungefär som att säga att det är ok att göra en deal med någon och hålla den så länge man är nöjd, men så fort man känner sig missnöjd med dealen så ar man rätt att ensidigt bryta den lite som det passar en så man själv kan göra både och. Det är inte pragmatiskt, det är egoistiskt. Pragmatiskt vore om man i så fall omförhandlar dealen till något som passar BÅDA.
  • Anonym (Lovergirl)
    Anonym (ehm) skrev 2017-06-05 14:18:14 följande:

Ditt argument är ungefär som att säga att det är ok att göra en deal med någon och hålla den så länge man är nöjd, men så fort man känner sig missnöjd med dealen så ar man rätt att ensidigt bryta den lite som det passar en så man själv kan göra både och. Det är inte pragmatiskt, det är egoistiskt. Pragmatiskt vore om man i så fall omförhandlar dealen till något som passar BÅDA.

Så klart ska det passa båda.alla förhållanden är dealar. Så länge man är nöjd och lycklig är det ju bra. Om någon inte är det, måste man samtala och gå till botten med problemet och ibland måste man förhandla om vad ska gälla inom förhållandet. Saker är inte alltid svart eller vitt. Saker händer i livet som man inte kan rå över. Säg tex om du skulle bli impotent om du är en man, och aldrig mer kunna fungera sexuellt fullt ut. Hade du då krävt att din fru aldrig mer skulle få ligga? Alternativet hade varit att du skulle bli en mycket ensam man som inte kan få en kvinna igen eller bara någon asexuell. Och din fru hade lämnat dig. Det är egoistiskt.

• Anonym (Svårt)

Är i en sjukt jobbig sits som jag själv satt mig i. Så det är såklart inte minsta synd om mig, Men likförbannat mår jag fruktansvärt dåligt. Och han mår jävligt dåligt oxå. Mitt fel men han kan gå närsomhelst.. Mår sämre för varje dag och ändå är det så jävla svårt att lämna honom..

Jag har starka känslor för honom, samtidigt som jag tycker om min man på ett mer vänskapligt plan. Tror jag ..

Men vi har ett bra liv, två fina barn ihop och livet vore så mkt lättare om jag aldrig tog steget den där dagen. Kanske hade jag hittat tillbaka?

Har gjort slut flera ggr men han (den andre) ber mig inte ge upp ;(.

Så jävla svårt. Hatar mig själv och min svaghet.

Önskar jag aldrig nånsin hamnat i den här sitsen. Hur fan ska jag nånsin kunna bli lycklig igen?

Ibland har vi försökt ta ett brejk. Det slutar med att jag hör av mig tidigare än jag skulle. Saknar honom så det gör ont ibland. Älskar hans kyssar och närhet. Vardagen skulle bli tuff. Han har betydligt mindre barn än mig. Vi bor en bra bit bort från varandra. Starta om från början. Vill och orkar jag?

Men när jag säger att jag älskar honom menar jag det. Det borde räcka eller hur?

• Anonym (ehm)
    Anonym (Lovergirl) skrev 2017-06-05 14:33:22 följande:
    Fast det är ju inte otrohet, otrohet är när man INTE dealar och gör saker bakom ryggen på sin partner.

Ja, saker är inte alltid svarta eller vita, men det betyder inte att allt är grått heller, det uttrycket missbrukas rätt ofta till att handla om att precis allt är en gråzon, det stämmer inte, uttrycket säger enbart att vissa saker inte är svartvita. Om man bedrar eller inte bedrar sin partner är till exempel ganska svartvitt, sen kan anledningarna till att man gör det vara väldigt olika från person till person.

Självklart förändras omständigheter och människor med tiden, men det betyder väl inte att man prompt får svika och ljuga som man vill? Man kan väl lösa problem som uppstår på ett ärligt sätt också?

Om mannen i förhållandet skull bli impotent så är det givetvis egoistiskt att kräva att kvinnan ska leva utan sex resten av förhållandet, MEN skillnaden mellan problem i förhållandet och otrohet är att problem är båda medvetna om och har lika stora möjligheter att förhålla sig till och göra sina val kring, vilket inte är fallet vid otrohet där allt sker bakom ryggen på den andra och ger inte personen något chans att förhålla sig till det eller göra något val. I fallet med den impotente mannen så har ju kvinnan i så fall chansen att avsluta förhållandet om så vill, vilket mannen inte har om hon är otrogen bakom ryggen på honom.
  • Anonym (Otrogna)
    Anonym (ehm) skrev 2017-06-05 14:10:54 följande:

Dålig liknelse, att älska två barn lika mycket innebär inte ett svek, inte nog med det du blandar även ihop känslor och handlingar, att "äta kakan och ha den kvar" handlar inte enbart om vad man man känner utan även om vad man gör. Hela den liknelsen är hål i huvudet, eftersom få har någon överenskommelse med sina barn om att man enbart får ha ett barn åt gången vilket du däremot har i ett monogamt förhållande.Att vara kär i någon annan och INTE agera på det kan inte klandras och kan liknas vid att känna kärlek till flera barn. Att däremot vara kär i någon annan och agera på det och därmed svika och förnedra sin partner samt sätta sina barns trygghet på spel kan absolut klandras och kan inte liknas vid att enbart KÄNNA kärlek till mer än ett barn.De flesta har nog förstått att du agerar i självintresse när du som du säger "struntar i att fatta ett beslut när du kan äta kakan och ha den kvar", det är egoismen i ditt agerande som kritiseras inte dina känslor.

Jag är fullt medveten om att det är en egoistisk handling. Man lever bara en gång och om/när den dagen kommer att jag antingen själv måste fatta ett beslut eller att någon annan gör det åt mig så är det som det är. Jag har inte hängt upp mitt liv på min sambo. Kommer det fram och han kastar ut mig så är det så. Men jag kommer köra på så länge det håller, vi får hoppas att det inte är din partner jag träffar.
  • Anonym (ehm)
    Anonym (Otrogna) skrev 2017-06-05 14:56:14 följande:
    Jag är fullt medveten om att det är en egoistisk handling. Man lever bara en gång och om/när den dagen kommer att jag antingen själv måste fatta ett beslut eller att någon annan gör det åt mig så är det som det är. Jag har inte hängt upp mitt liv på min sambo. Kommer det fram och han kastar ut mig så är det så. Men jag kommer köra på så länge det håller, vi får hoppas att det inte är din partner jag träffar.
    Om du inte är homosexuellt så är nog risken rätt liten att det är min partner du träffarFlört

Om du är medveten om att det du gör är egoistisk varför då behovet av att försöka bortförklara det med likheter med att älska flera barn, etc? Om man är medveten om att det man gör är fel, varför är man då så känslig för att även andra kan tycka det är fel?
  • Anonym (Otrogna)
    Anonym (ehm) skrev 2017-06-05 15:05:21 följande:

Om du inte är homosexuellt så är nog risken rätt liten att det är min partner du träffar

Om du är medveten om att det du gör är egoistisk varför då behovet av att försöka bortförklara det med likheter med att älska flera barn, etc? Om man är medveten om att det man gör är fel, varför är man då så känslig för att även andra kan tycka det är fel?

Jag svarade en annan som inte kunde förstå hur man kan älska flera samtidigt. Jag bortförklarar inget. Jag skiter fullständigt i andras åsikter och skiter även i hur andra väljer att leva sina liv.
Svar på tråden Ni som varit otrogna och sagt att ni älskar er älskare/älskarinna