• pinglan137

Finns det kakbuffe närheten av Stockholm?

Neråt i landet i Skåne finns det flera sådana ställen man betalar ca 60 kr och då ingår kaffe el läsk och sen får man ta hur mycket fikabröd man vill..Hittar i get i närheten av Stockholm utan då e d afternoon tea el brunch som är rätt dyrt.

Behöver inte va mitt i Stockholm men närheten iaf ca 1 timme bort högst.

• Svar på tråden Finns det kakbuffe närheten av Stockholm?
  • Vickan I

Tror inte det finns i närheten av Stockholm. Inte att det är fritt plock efter en så blygsam summa som 60 kr. Vaxholms hembygdsgård eller Taxinge slott är ju välkända för sitt fika och har ju stort utbud av kakor och bakverk, men där får man inte plocka fritt tyvärr. Det är sånt oerhört tryck på fik överlag i/runt Stockholm så de kan ta bra betalt. Massa folk ändå.

• linani

Har inga Sthlms-tips, men vill gärna veta vilka buffeer du tänker på som finns i Skåne?

• Carambolan

Wenngarns slott har fikabuffé til fast pris, men absolut inte 60 kr utan det kostar nog minst det dubbla har jag för mig. Ligger i Sigtuna så det är en bra bit utanför stan också.

• Purplecat12

^

Ja , det kostar 150 kr / person.

• Linnis92
    linani skrev 2017-06-04 09:38:37 följande:

Har inga Sthlms-tips, men vill gärna veta vilka buffeer du tänker på som finns i Skåne?

Café Annorlunda i Kivik tex
  • Linnis92
    Linnis92 skrev 2017-06-04 17:38:18 följande:

Café Annorlunda i Kivik tex

Kaffestugan annorlunda *
  • Christi38

För 60 kr får man inte mkt i Stockholm. Men om man är beredd att betala mer än Berns stora Dessertbuffé FANTASTISK. Ingår vid lunch från menyn. Kan köpas separat med men minns inte för hur mkt. Den är grym!

Svar på tråden Finns det kakbuffe närheten av Stockholm?