• Anonym (K)

Kär i upptagen kille

Jag har blivit kär i en upptagen kille, han är några år äldre än mig och är brutalt snygg, han har en fantastisk personlighet och vi klickar verkligen. Attraktionen mellan oss är väldigt tydlig vi har ofta ögonkontakt betydligt mycket längre än av som är normalt, kramas alltid när vi ses, vi pratar ofta och länge när vi är på samma ställe och viktigast av allt är att vi har sjukt sjuk tillsammans- Jag skulle kunna dra alla "tecken" men det är helt enkelt väldigt tydligt att attraktionen mellan oss är brutal.
    Jag flyttade för ett tag sedan och då fanns han verkligen där för mig, han hjälpte mig med flytten och en massa praktiska saker.
    Vi rör oss i samma kretsar, har samma hobbys, tränar på samma ställe osv osv. Så det blir att jag träffar honom minst två gånger i veckan. Först så hade jag väl mest vad man brukar kalla för en "crush", i kanske ett år. Men efter ca ett år så började vi snacka allt mer och jag insåg att jag började få känslor för honom. Han snackar aldrig om sin sambo så det är lätt att glömma att han lever någon. Hon är aldrig med varken på gymmet eller i andra sammanhang. Så därför är det svårt  för mig att verkligen förstå och att det ska kännas verkligt.
    Just för att jag tycker det är så otroligt jobbigt så har jag nu de senaste veckorna försökt att undvika honom. Till exempel har jag gått till ett annat gym, men har  även tackat nej till bl.a. middagar när jag vetat att han ska komma.
    Men igår så träffade jag honom igen. Jag var påväg till min bil efter jobbet och då helt plötsligt så hör jag någon som ropar efter mig. Där stod han och hans killkompis som jag också känner. Jag blev så chockad över att se dem där av alla ställen och jag var inne i ett viktigt samtal på telefon så det blev bara att jag i princip sa hej och vinkade till dem.
    Idag så träffade jag hans killkompis på gymmet och då sa han att killen jag gillar har köpt hus där och det var därför de var där igår. Jag har visste att han var på jakt efter ett hus men visste inte att han köpt ett och speciellt inte att det var just där av alla ställen. Huset ligger alltså ca 30 meter från mitt jobb. Så nu ska jag riskera att springa på honom där också. Fan jag vill ju bara gå vidare och försöka göra något med mitt eget liv och träffa någon som ja i alla fall inte är upptagen..
    Han kommer fortsätta vara i mitt liv, i och med våra vänner och gymmet. Men just det att han har köpt hus precis vid mitt jobb blev bara för mycket.
    Som om det inte vore nog så fick jag idag reda på att han kommer att fira midsommar med våra gemensamma vänner och då kommer även hans flickvän vara med. Vi ska fira ute i skärgården och det kommer vara ca 10-15 personer där och man kommer vara tvungen att övernatta. Detta är en så otroligt jobbig situation och jag är verkligen ledsen över att jag har känslor för en upptagen kille och ska nu dessutom spendera ca 48 timmar ute på en ö med han och hans tjej.
    Är det någon här som känner igen sig och har några tips på hur man kan hantera en sådan här situation?

• Svar på tråden Kär i upptagen kille
  • Anonym (mmmm)

Jättebra att tjejen ska vara med på midsommar tycker jag! Då får du den där verklighetsförankringen som du tydligen har svårt att framkalla utan att ha sett henne IRL. Du kommer se dem tillsammans och när du gör det ska du hela tiden banka in i din skalle: "de är ett par, de har precis köpt hus" och sen satsar du på att ha lite kul med nån annan (ledig) kille på festen :) 

• Mikaelayasar
    Anonym (mmmm) skrev 2017-06-04 19:34:09 följande:

Jättebra att tjejen ska vara med på midsommar tycker jag! Då får du den där verklighetsförankringen som du tydligen har svårt att framkalla utan att ha sett henne IRL. Du kommer se dem tillsammans och när du gör det ska du hela tiden banka in i din skalle: "de är ett par, de har precis köpt hus" och sen satsar du på att ha lite kul med nån annan (ledig) kille på festen :) 

Kunde inte gett dig ett bättre svar.
Svar på tråden Kär i upptagen kille