• bfaigusti17

Bra tips mot extrema foglossningar?!

Jag ska se på Sverige-Frankrike på fredag och vill verkligen inte behöva avboka både biljetter och hotell då ju jag verkligen sett fram emot resan och dessutom inte kan få några pengar tillbaka. Men problemet är att jag inte kan sitta ner mer än cirka 10-15 minuter innan jag får extrema foglossningar som gör så extremt ont att jag skriker av smärta. Smärtan varar visserligen inte mer än max en halvminut men jag vill inte utsätta mig för den smärtan och då jag vet att jag kommer behöva sitta still i åtminstone 2*45 minuter kommer jag få ett antal extrema foglossningar under matchens gång. Känns som en blandning av tio knivar in i ryggen, "tusen nålar" av världens starkaste person och som om det brinner i ryggen/höften. Fast värre.

Jag vet redan nu att min rygg inte kommer klara av att sitta så länge och att ställa sig upp emellanåt går ju inte då det kommer sitta folk bakom oss. Så min undran är om någon kan komma med bra tips för att klara av att sitta så "länge"? Finns det övningar när man sitter ner? Tabletter? Krämer? Foglossningsbälten som hjälper i mitt fall? Eller något helt annat? Tar emot vilka tips som helst!

Att få tid hos sjukgymnast senast torsdag är tyvärr inte möjligt.

• Svar på tråden Bra tips mot extrema foglossningar?!
  • anna7607

Jag hade foglossning från v 8 och min sjukgymnast rekommendera bäckenbälte och det funka köp ett och testa.

• bfaigusti17

Tack för era tips. Kiropraktor och tens är nog inget jag hinner ordna till på fredag men vetekudde och bäckenbälte ska jag testa! Tar gärna emot fler tips.

Svar på tråden Bra tips mot extrema foglossningar?!