• Qaltecha

Min hund deprimerad(?) sen jag blev gravid..

Känns som att min 4årige hane blivit deprimerad sen jag blev gravid.. han vill aldrig leka längre, slutat äta godis. I hundrastgården går han bara runt och luktar, när jag försöker leka visar han inget intresse, reagerar inte när man ropar, vilket är väldigt olikt honom. Han har även börjat ta upp gamla vanor från när han va yngre och var väldigt aggressiv mot andra hundar, nu gör han utfall mot vissa hundar som går förbi. När vi är hemma ligger han oftast bara i sin säng, vill inte va med oss i familjen som förut.

Är dessutom hemma mer nu än innan jag blev gravid, jobbade runt 50h i veckan och var ute och festade en del, så tycker han borde va med tillfredsställd nu när nästan all min tid går till honom. (Hade självklart folk som var ute med han när jag jobbade och så men jag är ju hans "mamma")

Tror ni det är min graviditet som gör han nedstämd, eller kan det va nånting annat? Vad kan jag göra för att han ska må bättre och bli sig själv igen?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Min hund deprimerad(?) sen jag blev gravid..
  • Dexter dot com

Personligen hade jag gjort en grundlig undersökning hos vet så det inte finns fysiska orsaker till hans lojhet. Kolla fästingburna sjukdomar/sköldkörtel, röntga armbågar/höfter, ögonlys osv. Plötsliga förändringar i betendet brukar bero på smärta/ sjukdom.

• cattus

Tex tandvärk kan ge hunden både dålig aptit och håglöshet då de går omkring med konstant värk hela tiden. Gör en koll hos veterinären först. Hundar har inget "förutseende" tänkande och blir inte deprimerade på det viset.

Svar på tråden Min hund deprimerad(?) sen jag blev gravid..