• Fillanpillan

Kub och kön

Hej! Jag undrar om det finns någon som gjort ultraljud i samband med kub-testet och fått reda på könet samtidigt?

• Svar på tråden Kub och kön
  • Mjukakurvor

Jag har gjort Kub-test med båda barnen och fick inte veta könet då. Jag är osäker men tror inte man se könet så tidigt.

• Fillanpillan
    Mjukakurvor skrev 2017-06-07 06:07:48 följande:

Jag har gjort Kub-test med båda barnen och fick inte veta könet då. Jag är osäker men tror inte man se könet så tidigt.

Vad jag har läst mig till så ska man kunna se könet, om de är möjligt förstås, men sen vet jag inte om dom tittar de just när de är kub...
  • Mjukakurvor
    Fillanpillan skrev 2017-06-07 06:13:47 följande:

Vad jag har läst mig till så ska man kunna se könet, om de är möjligt förstås, men sen vet jag inte om dom tittar de just när de är kub...

Då stämmer kanske de. Men sen bror de helt på din kroppsbyggnad, vart moderkakan ligger och så vidare. Jag har en välbyggdkropp och moderkakan låg i framkant så på mig kunde de inte äns se könet på ultraljudet i vecka 18-19. Isåfall så är det ju upp till den som gör ultraljudet att bestämma om den har tid att se de och så vidare.
  • Anja12345

När jag gjorde kub ville hon absolut inte kolla, vi var nyfikna men hon ville inte. Bm talade om att det var för tidigt samt ville hon inte lägga ner tid på det. I andra länder brukar de säga med hjälp av 3d men jag har inte hört att man kan se kön så tidigt i Sverige om man inte gör NIPT-test då.

• Mandy80

Be om att få köpa en pott bild o en profil bild så kan jag gissa ;)

• parvel85

Jag fick veta i samband och det stämde. Men sen är det väldigt svårt att se så pass tidigt då allt är så litet, och säkert beroende på hur duktig bm är på att se

Svar på tråden Kub och kön