• Rednit

Dejta flera samtidigt

Om man är på en dejtingsida (eller app) blir det automatiskt att man skriver till flera samtidigt (iallafall jag). Därför är min fråga om jag är otrogen när jag träffar 1-2 killar i veckan för att kolla vilka de är? En kille har jag träffat 2 gånger men det blir nog inte fler ggr - skulle det bli fler, efter hur många dejter bör man säga till att man kanske träffar andra? Eftersom jag är trögstartad vill jag lära känna personen först och därför känns det inte konstigt att träffa flera samtidigt eftersom jag känner det som att jag bara lär känna dem för att eventuellt bestämma mig för någon jag är intresserad av (alltså inte ONS). 

Utgå gärna från att sex inte är på tal förrän monogami efter kanske 5-10e dejten.

• Svar på tråden Dejta flera samtidigt
  • Smecker

Så länge man inte är exklusiv med någon och är öppen med det är det knappast otrohet.

Men att vänta så länge med sex? Tycker det låter tråkigt. Det är trevligt att dejta flera och att ha sex med flera, gärna samtidigt. Har jag hört.

Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (Nutid)

Nuförtiden så kallade dejting är lika med sexträff.

• Anonym (Lite lessen)

När jag fick reda på att flirten skulle dejta en annan kille drog jag mig undan - i min värld gäller hands off från en kvinna med engagemang på annat håll. Det var en tjej jag verkligen gillade så det blev ett lite jack i hjärtat...

• Anonym (Nuförtiden)

Hur gör Tjejer/kvinnor Nuförtiden är det vanligt att dejta flera Killar innan ni hittar någon ni klickar bra med?

• Anonym (-)

[quote=77786455][quote-nick]Anonym (Lite lessen)]När jag fick reda på att flirten skulle dejta en annan kille drog jag mig undan - i min värld gäller hands off från en kvinna med engagemang på annat håll. Det var en tjej jag verkligen gillade så det blev ett lite jack i hjärtat...[/quote]

Det är ju lire det jag menar: jag hade inte velat dejta en en kille som träffade flera samtidigt som mig, jag hade inte vågat gå in med mina känslor då för risken finns ju att nu bortvald... så svårt för samtidigt är är man inte ett par kan man ju inte förvänta sig något...

• Anonym (nja)
    CrazyIvan skrev 2017-06-08 00:13:31 följande:
    Sex först efter 5-10 dejten?
    Jag hade tröttnat lååångt innan dess... och kanske många andra också?
    Men då hade ju du inte varit rätt person för en sån som TS, man ska inte känna sig pressad att ha sex bara för att dejten då kanske har sex med någon annan istället. 
  • Anonym (nja)
    Anonym (Nutid) skrev 2017-06-25 18:30:00 följande:

Nuförtiden så kallade dejting är lika med sexträff.

inte alls. Kanske för vissa men inte för mig. 
  • Anonym (nja)
    Anonym (samba) skrev 2017-06-25 07:41:22 följande:

jag gjorde det en period och har bestämt att inte göra om det. Jag blev väldigt splittrad.Träffa flera utan ex i så fall- Dejta flera samtidigt in i en relation är otänkbart , när man väl träffar en regelbundet  Mådde dåligt av detta  och säger numera nej

Precis. Det är det jag tänkte när jag dejtade också. Att inte ha fler än högst en dejt samma vecka så man hinner smälta vem man hade träffat och om man vill ses igen eller inte. När jag hade träffat någon och kände att det kunde vara kul med en dejt till, bokade jag inte in något med någon annan tills dejt 2 hade varit. Blev det sen inget mer efter det, ja då kunde man träffa någon annan.
  • Anonym (nja)
    Anonym (Mannen) skrev 2017-06-07 21:12:58 följande:

Självklart både dejtas det och knullas med flera. Två dejter med sex samma kväll var dock nästan i jobbigaste laget för en 50-åring. Varför förspilla tid med att endast dejta en åt gången så länge man inte har något seriöst med någon?

Kanske är just där skillnaden ligger för vissa? Jag som sökte seriöst var inte intresserad av några själlösa knull på vägen när jag dejtade. Men tänker man som du kanske man ser det som tillfälligheter och kör på? Jag tror däremot det är svårare då att faktiskt fastna för någon som det kan bli seriöst med, om man inte tillåter sig själv att fokusera på en i taget utan tror att man måste ta chansen så fort det vaknas sex.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (nja) skrev 2017-06-27 07:44:25 följande:
    Kanske är just där skillnaden ligger för vissa? Jag som sökte seriöst var inte intresserad av några själlösa knull på vägen när jag dejtade. Men tänker man som du kanske man ser det som tillfälligheter och kör på? Jag tror däremot det är svårare då att faktiskt fastna för någon som det kan bli seriöst med, om man inte tillåter sig själv att fokusera på en i taget utan tror att man måste ta chansen så fort det vaknas sex.
    Det finns nog ett antal skäl till skillnaden. Vi som individer (talar i allmänna ordalag nu) ser helt enkelt olika på sex och sex betyder olika mycket för olika personer. Vissa har inga problem att ha sex med i princip vem som helst där bägge är kåta på varandra. Det handlar om skön gemensam njutning, medan andra mycket väl kan vara intresserade av sex men av olika skäl väljer sin partner med stor omsorg innan sex kommer på tal.
  • Anonym (Nuförtiden)
    Rednit skrev 2017-06-07 16:01:43 följande:

iallafall jag). Därför är min fråga om jag är otrogen när jag träffar 1-2 killar i veckan för att kolla vilka de är? En kille har jag träffat 2 gånger men det blir nog inte fler ggr - skulle det bli fler, efter hur många dejter bör man säga till att man kanske träffar andra? Eftersom jag är trögstartad vill jag lära känna personen först och därför känns det inte konstigt att träffa flera samtidigt eftersom jag känner det som att jag bara lär känna dem för att eventuellt bestämma mig för någon jag är intresserad av (alltså inte ONS). 

Vill verkligen tjejer dejta flera?
  • Anonym (Nutid)

Dejta så många du kan.Det gör andra ochså .

• Meddelande borttaget
  • Anonym (jag)

Så länge man är öppen med det så ser jag inget fel i det. Men tyvärr tror jag väldigt få är öppna med det eftersom de är rädda att personen drar och då går man miste om en potentiell partner så i vanligt egoistiskt ordning helt i linje med 2021 års värderingar så säger man ingenting, för att inte säga något är ju inte att ljuga juh... Drömmer och så samplar man marknaden fritt och när man känner sig redo för att välja så dumpar man alla andra...win win for myself...

• Anonym (jag)
    Anonym (Dejtnisse) skrev 2021-03-28 21:36:51 följande:
    Du får välträffa hur många du vill under det att man dejtar.
    Detjting är för att man skall komma ikontakt med personer för att ev gå vidare
    Man har inget förhållande föratt man träffas och fikar och frågar vem den andra är.

Men du kan aldrig kräva att den andra skall avstå sex 
    bara för att man fikar och pratar och inte vet om man skall gå vidare.

Jag dejtar ibland och under tiden raggar jag sex på annat håll.
    Fast hur länge pågår "öppet köp" tiden? Och vem avgör det? Och hur ska den kunnas sättas om man inte är öppen med att man provar på fler åt gången?
  • Anonym (pppp)
    Rednit skrev 2017-06-07 16:01:43 följande:

Om man är på en dejtingsida (eller app) blir det automatiskt att man skriver till flera samtidigt (iallafall jag). Därför är min fråga om jag är otrogen när jag träffar 1-2 killar i veckan för att kolla vilka de är? En kille har jag träffat 2 gånger men det blir nog inte fler ggr - skulle det bli fler, efter hur många dejter bör man säga till att man kanske träffar andra? Eftersom jag är trögstartad vill jag lära känna personen först och därför känns det inte konstigt att träffa flera samtidigt eftersom jag känner det som att jag bara lär känna dem för att eventuellt bestämma mig för någon jag är intresserad av (alltså inte ONS). 

Utgå gärna från att sex inte är på tal förrän monogami efter kanske 5-10e dejten.

Jag tycker att är man beredd att gå på en andra dejt, då håller man inte samtidigt på att gå på dejter med flera, utan man undersöker de möjligheterna med den personen. Märker man att det inte är rätt, tackar man för sig och då kan man dejta andra. Är det däremot rätt, så blir det märkligt att man fortsatt att dejta andra också.

Dessutom ( i alla fall funkar jag så), blir det rörigt att hålla ordning på vad alla säger, lätt att blanda ihop. Och rent känslomässigt tycker jag det är svårt om man dejtar många på kort tid.  
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (jag)
    Anonym (Dejtnisse) skrev 2021-03-29 17:09:04 följande:
    Kallas för rak och öppen kommunikation.
    När man pratar med varandra, och säger att nu är jag beredd att gå vidare.
    Innan dess, glöm alla krav
    Är singel tills annat sägs
    och som singel sätter ingen käppar i hjulet.
    Så mao det du säger är att det är ok att detja och knulla hur många man vill tills dess man uttryckligen sagt att nu ska vi bli ett exklusivt par? Det finns ingen underförstådd tidsgräns eller antal dejter, har man inte sagt det rakt ut så är det dejta/knulla fritt som gäller?

Om det är rak och öppen kommunikation som gäller. borde man inte vara lika rak och öppen med att man kommer dejta och knulla andra tills något annat sägs bara för att undvika missförstånd?
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Dejta flera samtidigt