• Sivans

Gravid efter ätit minipillef

Är det någon här som har blivit gravid snabbt efter att ni har ätit minipiller?

Något som blivit gravid innan ni fått det första riktiga mensen efter slutat med minipiller?

Jag slutade med mina 14/5 efter att ha ätit i många år, jag har inte fått någon mens än.

• Svar på tråden Gravid efter ätit minipillef
  • Milou3

Jag har blivit gravid undertiden jag åt minipiller :)

Och direkt efter.

Köp ett gravtest!

• DearFox

Jag åt mini p-piller i ca 5 år (innan dess, vanliga p-piller i 2 år) och slutade med dem i början av november 2016, fick mens i slutet av november och en gång till i december och månaden efter var jag gravid :)

• Sivans

Det har jag redan gjort med det var negativt.

Tänkte om mensen kan krångla efter att man slutat med minipiller

• Sivans
    Milou3 skrev 2017-06-07 21:22:04 följande:

Jag har blivit gravid undertiden jag åt minipiller :)

Och direkt efter.

Köp ett gravtest!

• Milou3
    Sivans skrev 2017-06-07 21:25:30 följande:

Det kanske bara var för tidigt? Eller så krånglar det lite för vissa någon månad.
  • Sivans
    Milou3 skrev 2017-06-07 21:28:59 följande:

Det kanske bara var för tidigt? Eller så krånglar det lite för vissa någon månad.

Beställde hem ägglossningstest men de blev försenade så testade första gången måndag 29/5. Då visade de halvstarkt och de 2 kommande dagarna svagare och svagare. Så misstänker att jag hade ägglossning runt söndag 28/5. Skulle jag vara gravid så borde det visa plus snart.
  • DearFox

Min mens blev en vecka sen efter första mensen kom så då trodde jag att jag var gravid men icke x( ja det kan krångla lite med mensen efter mini p-piller. Den blir inte alltid regelbunden direkt men kör på med ägglossningstesterna så du iaf vet att du får ägglossning ^^

Svar på tråden Gravid efter ätit minipillef