• Binabus

Hjälp, kan jag vara gravid ?!

Hejsan!

Jag hade ägglossning 29/5, då fick jag positivt på mitt test.

Men sen 2-3 dagar efter ägglossning fick jag som "mensvärk" molande konstig värk som jag ALDRIG haft förut. Varken innan eller efter ägglossning.

Den kommer och går i vågor, så in emellan är jag illamående. Har även spytt 2 kvällar på raken.

Tog gravtest igår och de visade negativt. Min mens skall komma 13/6 (vilket jag så klart hoppas på att den inte gör).

PS. Slutade med mini piller i feb-17 och haft riktig mens och så sen dess. Innan när jag hade mini piller hade jag inte mens över huvudtaget. Och kan heller inte minnas att jag hade "värk" varken före eller efter ägglossning innan jag börja på mini piller.

Någon annan som har haft lika dant för att sen plussat ?

• Svar på tråden Hjälp, kan jag vara gravid ?!
  • Binabus
    Majamaj skrev 2017-06-10 17:11:49 följande:
    3 dagar kvar för dig och 4 för mig:) hur känns det nu? Själv har jag spänningar och stickningar till och från där nere, känner mig helt ok allmänt men tänker att jag testar mig på tisdag morgon igen.
    Känner precis som innan, fast typ mer illamående eller snarare oftare. Lite halvt ont i brösten. Men återstår och ser. Fröken röd skall komma på tis, men hoppas inte på att hon kommer :)
  • Binabus

Kunde inte hålla mig, och tog ett test BIM-2 men visade negativt.
    Men mår mer och mer illa, så hoppas att detta tyder på något positivt.
    Men får försöka hålla mig tills på Tisdag, men de är svårt :)

• Majamaj
    Binabus skrev 2017-06-11 21:27:14 följande:

Kunde inte hålla mig, och tog ett test BIM-2 men visade negativt.

Men mår mer och mer illa, så hoppas att detta tyder på något positivt.

Men får försöka hålla mig tills på Tisdag, men de är svårt :)

Vad var det för test du tog? Jag har kollat upp det här med graviditetstest och det är rekommenderat att man testar 3 veckor efter att man haft sex. Om du hade ägglosnning 29/5 så får du det mest tillförlitliga svaret först nästa måndag då det har gått 3 veckor. Så ännu finns det hopp. Annars är det skengraviditets symptom där din kropp har ställt in sig på graviditet. Då är det ju bara att försöka igen efter mensen, det är en tidsfråga tills det funkar:) har du vart gravid tidigare?
  • Binabus
    Majamaj skrev 2017-06-12 08:36:33 följande:
    Vad var det för test du tog? Jag har kollat upp det här med graviditetstest och det är rekommenderat att man testar 3 veckor efter att man haft sex. Om du hade ägglosnning 29/5 så får du det mest tillförlitliga svaret först nästa måndag då det har gått 3 veckor. Så ännu finns det hopp. Annars är det skengraviditets symptom där din kropp har ställt in sig på graviditet. Då är det ju bara att försöka igen efter mensen, det är en tidsfråga tills det funkar:) har du vart gravid tidigare?
    Kan vara så oxå, fick någon konstig "blödning" nu som va brunaktig. Så tant röd är nog på väg :( Nej jag har inte vart gravid innan.
  • Binabus

Tant röd kom idag :( antagligen har min kropp reagerat väldigt starkt på ägglossningen. Men men, nytt försök nästa gång :)

• Majamaj

Lycka till!! Ha tålamod så kommer det snart ska du se. Själv blev jag gravid för första gången i februari men fick tyvärr missfall i v. 7. Ska snart fylla 32 så jag har längtat länge, inte konstigt om man får skensymptom då vilket jag misstänker att jag har nu då det känns som att mensen ska komma..

Ta hand om dig och lycka till nästa gång!

Binabus skrev 2017-06-12 13:23:47 följande:

Tant röd kom idag :( antagligen har min kropp reagerat väldigt starkt på ägglossningen. Men men, nytt försök nästa gång :)

• Binabus
    Majamaj skrev 2017-06-12 14:02:03 följande:

Lycka till!! Ha tålamod så kommer det snart ska du se. Själv blev jag gravid för första gången i februari men fick tyvärr missfall i v. 7. Ska snart fylla 32 så jag har längtat länge, inte konstigt om man får skensymptom då vilket jag misstänker att jag har nu då det känns som att mensen ska komma..

Ta hand om dig och lycka till nästa gång!

Åh synd, tack för din omtanke. Och hoppas att de går hela vägen för dig! Lycka till! :)
    Men har kvar tråden så kan vi följa varandra :)
  • Binabus

Äntligen plussa jag är i vecka 5 (4+3) :D

Hur har de gått för dig Majamaj? :)

• Nandez
    Binabus skrev 2017-08-04 13:56:54 följande:
    Äntligen plussa jag är i vecka 5 (4+3) :D
    Hur har de gått för dig Majamaj? :)
    Grattis.
Svar på tråden Hjälp, kan jag vara gravid ?!