• Anonym (Panik)

Hasch i garderoben

Min 18-årige son går gymnasiet på annan ort. Han hade slut på pengar och frågade om jag kunde handla hem lite mat till håna kylskåp. Det var slut på tvättmedel och skurmedel också.

Så jag handlar och åker dit. Fyller kylen. Öppnar en av två garderober för att ställa in tvättmedel och såpa.

Och där står en cannabisplanta under belysning.

Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Hasch i garderoben
  • Anonym (Panik)

Måste kanske tillägga att han fått den här dåliga idén av mina föräldrar. De har under många år odlat av medicinska skäl. Men inte ens en polisanmälan hjälper då odlingarna aldrig kan knytas till dem. Det finns inga bevis.

Har polisanmält dem och helt förlorat kontakten med dem med sedan han blev myndig har han återupptagit kontakten på eget initiativ.

• Anonym (A)

Gör Inte en stor grej av det, jag hade flera på 80 talet... Fråga typ, vad han ska göra med den?

• Anonym (A)

Du behöver Inte få panik, läkarna idag skriver ut mycket värre saker..

• Anonym (Hej)

Vet inte exakt vad jag gjort, men det kan ju förklara varför pengarna är slut. Dom där fröna kostar en del har jag hört.

• John22

Du behöver inte göra någonting. Cannabis är inte förbjudet för att det är farligt, utan av andra anledningar.

Kort sagt finns det en anledning till att det blir lagligt på allt fler platser. Att röka på lite är inte värre än att ta några öl.

Svar på tråden Hasch i garderoben