• Agronomen

Nidblödning - obs med bild!

Hej på er!

Först en varning om att det är en bild med :)

Jag klurar på om detta skulle kunna vara en nidblödning och vill få lite input från er andra som haft nidblödningar! Vi hade samlag på cykeldag 15 och enligt min statistik baserat på tidigare års tempning och ägglossningstest (har dock slutat med detta) så har jag oftast ägglossning på cykeldag 16. Igår, på cykeldag 25 såg jag lite brun, intorkat flytning i trosorna på kvällen. Idag satte jag i ett trosskydd och har på ett par timmar fått som enligt bild. Jag beräknar min mens på tisdag, dvs cykeldag 30. Det är normal cykellängd för mig. Jag har aldrig tidigare haft färgade flytningar eller mellanblödningar så här långt innan mens och eftersom vi eventuellt lyckades tajma ägglossning så blir man ju lite fundersam! :)
    Har inga speciella känningar, som värk eller så.

Är det någon av er som haft liknande? :)

• Svar på tråden Nidblödning - obs med bild!
  • Agronomen

Ingen som har varit med om liknande? :)

Kan berätta att det har inte kommit något mer, utan det var bara det lilla igår!

• Milou3

Har aldrig varit med om en nidblödning men det verkar ju vara så för dig! 3-10 dagar efter äl har jag läst är vanligt för nidis :)

• Agronomen

Ja, timingen och utseendet på blödningen stämmer ju överens med allt man läser, så man kan ju inte låta bli att börja hoppas! Dock är vi ganska luttrade efter många års försök och fertilitetsutredning, så samtidigt känns det för bra för att vara sant...

Nu på kvällen, efter att inte ha kommit något nytt på hela dagen så kom det plötsligt en liten omgång till, precis samma färg, men lite mer än på bilden, som en 5-krona ungefär. Så nu är jag nojig att det bara är mensen som skall krångla eller sätta igång för tidigt. Försöker söka på info om det kan vara så att en nidblödning kommer och går...
    Eftersom jag inte har BIM förrän på tisdag känns det lite för tidigt att testa också, men jag har ett CB som ligger här hemma. Vågar inte ta det bara... :/

• Milou3
    Agronomen skrev 2017-06-10 19:59:04 följande:

Ja, timingen och utseendet på blödningen stämmer ju överens med allt man läser, så man kan ju inte låta bli att börja hoppas! Dock är vi ganska luttrade efter många års försök och fertilitetsutredning, så samtidigt känns det för bra för att vara sant...

Nu på kvällen, efter att inte ha kommit något nytt på hela dagen så kom det plötsligt en liten omgång till, precis samma färg, men lite mer än på bilden, som en 5-krona ungefär. Så nu är jag nojig att det bara är mensen som skall krångla eller sätta igång för tidigt. Försöker söka på info om det kan vara så att en nidblödning kommer och går...

Eftersom jag inte har BIM förrän på tisdag känns det lite för tidigt att testa också, men jag har ett CB som ligger här hemma. Vågar inte ta det bara... :/

Många testar svagt positivt 4-5 dagar innan bim så testa du! Dock brukar digitala vara lite sega och kräva högre hcg i urinet. Men ett PE som mäter från 15 miu kan du ju köpa i morgon! Lycka till!
  • Agronomen

Nu har det här duttandet hållt på sedan i torsdags. Det kommer ungefär lika lite varje dag och det är mer som en beige flytning. BIM imorgon, så försöker ha lite is i magen och se...

• Anonym (går över)
    Agronomen skrev 2017-06-12 09:57:08 följande:

Nu har det här duttandet hållt på sedan i torsdags. Det kommer ungefär lika lite varje dag och det är mer som en beige flytning. BIM imorgon, så försöker ha lite is i magen och se...

Jag har haft nidblödning i tre av fem graviditeter. De har kommit runt ÄL+3-5. Första gången så var det som en femkrona i stl och bara en enda gång. De andra två gångerna har det börjar på ÄL+3 och sen fortsatt med klart rött blod i väldigt små mängder i ca 3 dagar och sedan slutat.  Att du får dessa flytningar fortfarande så nära BIM låter tyvärr inte som nidis, men den som väntar få se vad som händer i morgon eller över morgon. Kommer du testa något? Håller tummarna för plus iaf. 
  • Agronomen

Kan meddela att jag började blöda nu när jag gick på toa, som om en propp gick... en dag innan BIM, men på det planet sköter ju sig mensen uppenbarligen hyfsat då. Konstigt med sådana här bleka spottings bara, det har jag aldrig upplevt hittills i mitt 30-åriga liv! Kroppen är som den är ;)

Tack ni som svarat :)

Svar på tråden Nidblödning - obs med bild!