Hjälp angående sambovisum
Hejsan !
Som sagt har ingen aning om jag lagt detta rätt, är första gången jag skriver ett inlägg här så är helt ny till denna sajt!
Tänkte fråga lite om en situation jag befinner mig i, kanske finns de någon som varit i liknande situation eller är.
Min man är ursprungligen från nordafrikansk land han bor där nu, vi är gifta och vi har ansökt om visum för att bo tsm i Sverige.
Migrationsverket har ju som sagt väldigt långa köer. Denna månaden har vi väntat 9 månader snart 10 och min man har inte ens kallats till intervju??
Jag tycker det är jättekonstigt, har suttit i flera veckor och läst trådar osv och dem flesta får sin intervju efter kanske 6 månader, medan vi har snart väntat 10 månader?
Ju längre tiden går ju jobbigare blir det, jag börjar övertänka små saker och nu nästan varje kväll har jag börjat gråta för de tär på en.
Hur har ni i liknande situationer hanterat det?
Hur länge fick ni vänta på er intervju?
Jag förstår att själva visumet tar tid att få men att han inte ens fått sin intervju ännu?
Jag har en lägenhet på 52 kvm, jag arbetar varje dag och får en lön på 12.000 efter skatt, har även mkt besparingar. När jag hör av mig till Migratonsverket så får ja samma svar att dem inte kan svara på vart dem befinner sig i vår utredning.
Jag blir rädd att vår utredning inte kommer någonstans att vi kommer få ett nej.
Det är så jobbigt att vara ifrån varann även om vi pratar varje dag i telefon så är det jobbigt att inte kunna vara med honom. Jag åker dit när jag har semester men det tar ju flera månader innan man kan ses igen. Vill bara börja vårat liv tillsammans :(
Tacksam för alla som kan dela med sig av sina tankar eller erfarenheter
Mvh