Anonym (?) skrev 2017-06-11 12:58:20 följande:
Hur gammalt är barnet du berättar om? Det finns ju olika faser där barn kan vara mer eller mindre utåtagerande pga utvecklingen, både bonusar och biobarn
.
Tycker hans pappa måste ta det här, du kan ju vara med om han tycker det är jobbigt om barnet blir upprört. Samtidigt, jag håller med en ovanstående skribent som sa att om pappan är "flat" och vill vara tillmötesgående till sitt barn lite för mycket så kan det i värsta fall resultera i att han vill kompensera det äldre barnet på felaktiga sätt. Det här måste du och pappan ha rett ut innan ni blir gravida!
Du och pappan måste ju också hela tiden visa barnet att även om det skulle komma en bebis så älskar vi dig och vi kommer göra saker tillsammans med dig, fast samtidigt måste ett syskon också inse att det tar tid med en bebis, amning, sövning, skrik osv. Så ni kan ju inte lova att allt bara ska vara som vanligt för det är det ju inte.
Bonus är snart 13 år så det är en känslig ålder. Sen så är det lite speciellt med bonus o min sambo för de sitter typ ihop. Det är 100 % fokus från båda föräldrarna.
Det har funkat när jag kom in i bilden för jag är liksom gammal och pappa kan behöva en tjej. Nu kom väl verkligheten ikapp och det där med barn var inget som jag tror bonus ens tog med i beräkningen, sånt är väl pappa klar med?
Han får prata med sitt barn om det tycker jag, iaf den dagen då det blir aktuellt.
Det här med utpressning har jag satt ner foten om till min sambo vilket han är helt överens om. Barn ska inte bestämma huruvida föräldrar skaffar barn eller inte, som nån ovan sa. Inte i kärn eller bonusfamiljer.