• Sthlms tjej

Ingen vill ha möhippa!

Hej!

Min bror gifter sig i höst och nu har brudens mamma tagit kontakt med min syster för att höra hur det blir med möhippa?

Läget är så att bruden har gjort sig osams med de flesta i vår familj så vi kommer endast för brorsans skull och vi har ingenaning vilka hon bjudit och frågar man brorsan så skvallrar han direkt för henne så man kan inte hjälpa till på något sätt endå...

Jag älskar att arrangera såna här saker men vill inte då jag inte tycker om henne och mig är nog det hon hatar mest...

Men återigen så tycker man ju synd om henne att hon inte har några kompisar...

• Svar på tråden Ingen vill ha möhippa!
  • viseversa

Hon har väl sig själv att skylla. Möhippa gör man för folk man tycker om.

• Woopsie

Rent spontant känner jag att ni som ickesläktingar och icke vänner inte har något som helst ansvar att arrangera möhippa. Det är ju brudtärnans uppgift, eller ska hon inte ha någon sådan? Tråkigt att brorsan ska gifta sig med en så omöjlig tjej!

• Almina

Har hon ingen syster eller tärna? Be brudens mamma kontakta din bror för att kolla vilka av brudens kompisar som är bjudna. Det gör ju egentligen inte så mycket alls om din bror skulle skvallra om det.

Bruden skulle ju antagligen inte uppskatta en möhippa anordnad av någon hon hatar...

• John22

Ok... vad är det som ska diskuteras? Undrar du över något?

• Henrikzzz

Som tidigare sagts i tråden, det är brudtärnans jobb att styra möhippan eftersom denne känner bruden bäst (oftast). Känns ju lite stelt att fixa en möhippa till någon som man varken känner eller tycker om. Så jag skulle släppa det om jag vore du. Inte ditt ansvar.  

• Det kommer bli bra

Jag skulle svara mamman att ni inget vet och att ni antar att hennes vänner arrangerar något och kontaktar de som blir bjudna, att ni väntar på att bli kontaktade.

• Dumbledore

Nä, släpp det. Det är inte ert ansvar alls, möjligen om hon stod helt ensam i världen, men hon lär ha både vänner och kanske en syster som får ordna det där.

Gillar du inte henne ska du inte heller gå på möhippan tycker jag, det blir inte roligt för någon av er.

• Dixie

Möhippan ordnar ju ens tärna eller kompisar - men varför undrar mamman om möhippan, hon ska väl inte hänga med på den?!

Svar på tråden Ingen vill ha möhippa!