• anna7607

Hjälp mig

Jag är 40 och fick mitt sista mf maj 2016 och har inte blivit gravid sen dess. Jag funkar mannen funkar men jag blir ändå inte gravid. Vaffan ska jag göra? Man blir ju helt paj. Min kvinnoklinik hjälper inte . Vad gör jag? Tips och råd tack...

• Svar på tråden Hjälp mig
  • månenstiger
    anna7607 skrev 2017-06-20 00:15:32 följande:
    På min klinik här vägrar dom spola.
    Läkare alltså...

I Stockholm finns detta ställe:
    www.fertilitetplus.se/

Maila Marie där och beskriv dina problem. Det kostar lite, men du blir åtminstone tagen på allvar.

Många har mycket gott att säga om IVF i Falun.

Byt gynekolog. Gå till någon som lyssnar på dig och ge dig inte förrän de gör det.
    Lycka till!
  • Lee***

Har du gått vis landstinget? Kolla om du har en privat ivf klinik där du bor eller isf privat gyn

• anna7607

Tack för alla tips . Ska kolla sthlm det är bara 17 mil dit. Och sen om de finns nån privat här i krokarna

• Niinoo
    anna7607 skrev 2017-06-20 00:15:32 följande:
    Underbart Grattis

Då ska jag börja med akupunktur jag med. På min klinik här vägrar dom spola.
    Hej! hur har det gått? Får du nån hjälp? Jag fick missfall igen i augusti :( 
  • anna7607
    Niinoo skrev 2018-02-16 13:32:41 följande:

Hej! hur har det gått? Får du nån hjälp? Jag fick missfall igen i augusti :( 

Inge barn här inte... visade sig att mannen dragits med bitestikelinflammation... så det finns inga simmare och dom kommer förmodligen inte tillbaka
  • UndrandeSökare
    anna7607 skrev 2018-02-27 12:37:41 följande:
    Inge barn här inte... visade sig att mannen dragits med bitestikelinflammation... så det finns inga simmare och dom kommer förmodligen inte tillbaka
    Verkligen tråkigt att höra. Kan ni tänka er spermadonation?
    Min man har också problem med spermierna (dnafel och fragmentaionsfel)
    plus att jag är över 40, så vi har gjort dubbeldonaton på kliniken AvaClinic i Riga i Lettland. Tar bara 1 timma med flyg från Arlanda och det finns båt som går dit också. Kliniken ligger på promenadavstånd från båtterminalen i Riga.
    www.avaclinic.lv/se/
  • anna7607
    UndrandeSökare skrev 2018-02-27 19:10:08 följande:

Verkligen tråkigt att höra. Kan ni tänka er spermadonation?

Min man har också problem med spermierna (dnafel och fragmentaionsfel)

plus att jag är över 40, så vi har gjort dubbeldonaton på kliniken AvaClinic i Riga i Lettland. Tar bara 1 timma med flyg från Arlanda och det finns båt som går dit också. Kliniken ligger på promenadavstånd från båtterminalen i Riga.

www.avaclinic.lv/se/

Vi har diskuterat det. Men tror inte det är ett alternativ för oss... båda har barn sen tidigare som tur är. Fast det hade varit underbart med en liten
  • anna7607
    UndrandeSökare skrev 2018-02-27 20:31:30 följande:

Om han har haft det länge, har ni testat er för klamydia, jag läste att det kunde vara en vanlig anledning till bitestikelinflammation....

www.1177.se/Stockholm/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Bitestikelinflammation/

Han fick bitestikelinflammation 2013 och nu när han tänkte efter så har han inte känt sig riktigt bra. Han kopplade inte det med sperman först vi tog ett prov...sen ett till och båda lika negativa. Och han hade inflammation kvar. 2 antibiotika kurer än så länge .Testat oss båda när vi blev tillsammans för 3 år sen.
  • UndrandeSökare
    anna7607 skrev 2018-02-27 21:27:37 följande:
    Han fick bitestikelinflammation 2013 och nu när han tänkte efter så har han inte känt sig riktigt bra. Han kopplade inte det med sperman först vi tog ett prov...sen ett till och båda lika negativa. Och han hade inflammation kvar. 2 antibiotika kurer än så länge .Testat oss båda när vi blev tillsammans för 3 år sen.
    Kan ju vara så att han inte fått bort allt med de korta antibiotikakurer man brukar få i Sverige. Utomlands tar de mycket allvarligare på infektioner.
    Jag har gjort Mensblodtest och skickat till kliniken Serum i Aten, och de testar för en mängd olika infektioner bl a hidden clamydia, ureaplasma, mykoplasma etc. Om något hittas så får man recept på en 25dagars antibiotikakur för att säkert bli fri infektionen. Båda parter måste behandlas samtidigt annars bollar man bara infektionen mellan varandra.
    Här kan du läsa mer om det: www.ivfserum.com/infection-screening/
  • anna7607
    UndrandeSökare skrev 2018-02-27 22:32:49 följande:

Kan ju vara så att han inte fått bort allt med de korta antibiotikakurer man brukar få i Sverige. Utomlands tar de mycket allvarligare på infektioner.

Jag har gjort Mensblodtest och skickat till kliniken Serum i Aten, och de testar för en mängd olika infektioner bl a hidden clamydia, ureaplasma, mykoplasma etc. Om något hittas så får man recept på en 25dagars antibiotikakur för att säkert bli fri infektionen. Båda parter måste behandlas samtidigt annars bollar man bara infektionen mellan varandra.

Här kan du läsa mer om det: www.ivfserum.com/infection-screening/

Men JISSES TACK de ska vi kolla
  • Niinoo
    anna7607 skrev 2018-02-27 12:37:41 följande:

Åh nej! ???? beklagar.
  • anna7607
    Niinoo skrev 2018-03-07 06:11:40 följande:

Åh nej! ???? beklagar.

Tack... känns ju pissigt
Svar på tråden Hjälp mig