• Anonym (Trött­)
    Äldre 11 Jun 16:41
    3340 visningar
    12 svar
    12
    3340

    Han gnäller om utväxten

    Börjar bli tokig på min man och förstår inte varför han håller på!

    Han har varit på mig om utväxten i håret i över en vecka nu, påstår att jag "ser gråhårig ut" osv. Har bett honom sluta flera gånger, men ändå håller han på!?

    Om jag går ut osminkad så pikas det om att jag ser trött och sliten ut.. Som att jag blir piggare av hans taskiga kommentarer..

  • Svar på tråden Han gnäller om utväxten
  • Äldre 11 Jun 16:53
    #1

    Visst kan du ge kommentarer om hans utseende och pika honom tillbaka för att få honom att fatta men varför slösa tid på någon som inte förstår saker av sig själv, varför är du ihop med honom? Låt mig gissa han är ju så fin och underbar i allt annat...
    nej sluta, gör något åt situationen och då menar jag verkligen att göra något, 'förändra ditt beteende eller jag lämnar' med andra ord gör något åt det eller så har du förverkat rättan att gnälla. han gör det helt enkelt för att han inte har förstånd och för att du låter honom

  • trilsk­as
    Äldre 11 Jun 17:20
    #3
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2017-06-11 17:15:30 följande:

    Hatar att kärringar i sverige inte tar hand om sig så fort de blir äldre. Går runt halv eller helhåriga och ser 40 år äldre ut.. men färga håret förhelvete ta lite smin... utomlands ser man knappt detta . O sen klagar de på att mänen klagar....


    Kanske svenskar har sminkat sig för mycket helt enkelt... jag sminkar mig aldrig. Färgar håret kanske 1 gång per år eller till och med vartannat år.
  • Äldre 11 Jun 17:25
    #4
    +1
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2017-06-11 17:15:30 följande:

    Hatar att kärringar i sverige inte tar hand om sig så fort de blir äldre. Går runt halv eller helhåriga och ser 40 år äldre ut.. men färga håret förhelvete ta lite smin... utomlands ser man knappt detta . O sen klagar de på att mänen klagar....


    Det borde finnas åldersgräns för provokationstroll, förr trollade folk åtminstonde bra
  • Anonym (rätt att klaga om han)
    Äldre 11 Jun 17:26
    #5

    jag hoppas han
    Rakar sig var dag, inte har hår i öron eller näsa.
    Använder nyputsade skinnskor och inte foppatofflor eller andra sunkiga skor.
    Klär sig snyggt i de kläder du finner fördelaktiga på honom.
    Alltid luktar trevligt, behandlar dig som en dam, underlättar din vardag,
    så du hinner med att göra dig vacker var dag.

  • Anonym (sant)
    Äldre 11 Jun 17:27
    #6
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2017-06-11 17:15:30 följande:

    Hatar att kärringar i sverige inte tar hand om sig så fort de blir äldre. Går runt halv eller helhåriga och ser 40 år äldre ut.. men färga håret förhelvete ta lite smin... utomlands ser man knappt detta . O sen klagar de på att mänen klagar....


    Eller så dumpar vi de stackars patetiska männen, och tar en av de bra männen som står på kö. Kvinnornas marknad.
  • Anonym (sant)
    Äldre 11 Jun 17:31
    #7
    +1

    Ts, du kan alltid kontra, om du inte vill dumpa. För helt ärligt, hur perfekta är de män som gnäller på kvinnor?

    Är de i superform fysiskt? Har de aldrig något grått hår? Har de aldrig mörka ögon eller slitet ansikte? Ofta har de också hår på mindre attraktiva ställen och diverse andra Skönhetsfel. De saknar bara självinsikt, det är allt.

  • Anonym (Eeh va?)
    Äldre 11 Jun 17:34
    #8
    +2

    Varför tror sig andra (främst män) att de har all rätt i världen att kommentera och bedöma andras kroppar och utseende? Varför tror dessa (män) att vi kvinnor är till för att behaga dem?

  • Anonym (Jamen­)
    Äldre 11 Jun 17:38
    #9

    Fast jag kan lite förstå honom. Jag o min man kan ibland påpeka grejer för varandra typ: du har så sliten tröja så det är trasigt där, nu har du bra mycket utväxt, ska du inte klippa dej innan festen? Vi påminner varandra och ingen tar illa upp utan mera " jo det har du nog rätt i". Ibland blir man hemmablind. Och grå utväxt ÄR faktiskt himla fult och dystert. Om man inte orkar eller vill färga är det mycket snyggare att vara grå, inget fel i det, än den där sunkiga utväxten. Din man tycker väl att du kan hålla stilen lite så han tycker du är fin. Jag uppskattar att min man oftast sköter hår o kläder och håller vikten, man vill vara attraherad även när man varit ihop länge. Inte behöver man vara tokigt noga men i alla fall hyfsat. Sen beror det väl på vad man stör sej mest på, den ene tycker kanske utväxt är bland det värsta, någon annan störs mest av oklippta naglar eller övervikt.

  • Äldre 11 Jun 17:56
    #10
    +1
    Anonym (Jamen) skrev 2017-06-11 17:38:09 följande:

    Fast jag kan lite förstå honom. Jag o min man kan ibland påpeka grejer för varandra typ: du har så sliten tröja så det är trasigt där, nu har du bra mycket utväxt, ska du inte klippa dej innan festen? Vi påminner varandra och ingen tar illa upp utan mera " jo det har du nog rätt i". Ibland blir man hemmablind. Och grå utväxt ÄR faktiskt himla fult och dystert. Om man inte orkar eller vill färga är det mycket snyggare att vara grå, inget fel i det, än den där sunkiga utväxten. Din man tycker väl att du kan hålla stilen lite så han tycker du är fin. Jag uppskattar att min man oftast sköter hår o kläder och håller vikten, man vill vara attraherad även när man varit ihop länge. Inte behöver man vara tokigt noga men i alla fall hyfsat. Sen beror det väl på vad man stör sej mest på, den ene tycker kanske utväxt är bland det värsta, någon annan störs mest av oklippta naglar eller övervikt.


    Men du missar här att TS ju faktiskt tar illa upp och har bett honom sluta så det är ju inte jämförbart med er situation eller hur?


  • Äldre 12 Jun 23:57
    #12

    Men shit! Ditt hår, ditt ansikte, din kropp... Om det inte passar honom kan han dra.

    Jag hade aldrig kunnat ha en relation där min partner uttryckte sig elakt eller ogint om mitt utseende.

    (Dessutom tycker jag att det finns lika många exempel på [män] som är bittra över kvinnor som sminkar sig, färgar håret, har lösnaglar, push-up BH osv och kallar det falsk marknadsföring....)

Svar på tråden Han gnäller om utväxten