Anonym (Undrar) skrev 2017-06-13 14:02:18 följande:
Du skriver att du behandlas med testosteron, varför gör du det om dina värden är normala, eller menar du att dina värden är normala nu när du behandlas med testosteron? Testosteron ökar ju sexlusten så jag gissar på att din sexlust skulle minska om du avstår från testosteron.
Är själv kvinna och har problem med att min sexlust är större än min mans. Han vill kanske en gång per vecka medan jag vill minst varannan dag. Han påstår att han älskar mig och att han alltid har skönt när vi har sex men att hans lust minskat mer åren. Har kollat upp vad som ev. kan vara orsaken till hans minskade sexlust och nu ska han be att få ta blodprov för att se om orsaken kan vara testosteronbrist. Vad är orsaken till att du behandlas med testosteron, var det svårt att få det utskrivet av läkare?
Tack för ditt svar.
Jag använder testosteron pga att jag har en cysta (godartad) på Hypofysen. Då fördelas detta hormon inte längre till min kropp. Jag var innan behandling oerhört deppig och trött. Funderade på meningen med livet.
Som tur var träffade jag en ny och duktig husläkare som testade testosteronvärdet på mig och skickade mig vidare till en Endokrinologklinik här i Stockholm.
Jag fick diagnosen klar under 2009 och har sedan dess behandlats med testosteronhormon.
Min hormonnivå ligger på en bra nivå nu när jag behandlas. Kåtheten har återkommit och nu mår jag psykiskt bra. Men är alltså överkåt.
Det är inte bara att sluta eftersom jag då kommer må jävligt dåligt psykiskt och fysiskt.
Ska försöka få min fru att hänga med på promenader och andra fysika aktiviteter. Tänker även prata med henne om hon tror att hennes hormoner spökar. Visst, jag har tröttnat på att prata om vår avsaknad av sexliv, men nu är det mer om hennes välmående. Så jag pratar på.