Fundersam, kan nån bistå med tankar?
Hej!
Skrev inne i "gravid"-rummet också men känns som det är större chans att få svar här och jag är såååååå otålig (ni vet säkert känslan ;) )
Jag är lite rådvill. Jag minns inte när jag hade min mens sist och jag har börjat få lite skumma symtom som möjligen skulle kunna vara en graviditet, men jag är inte säker alls. Så här långt vet jag: Jag har ALLTID haft en cykel som en klocka.. 14 dagar efter ÄL, som jag känner av tydligt i form av mensvärk, så kommer mensen, blöder i 5-6 dagar och sen går det runt så. Tyvärr har jag en ovana att benämna min äl-värk som mensvärk också..
Iaf, jag skrev till en kompis att jag hade "mensvärk" den 20e maj, om detta var riktig mens eller äl vet jag inte. Men i vilket fall, om inte nåt har tippat om i min cykel, borde jag inte ha haft äl redan då, eller borde inte mensen ha kommit, något borde väl ha visat sig nu?
Om jag är gravid så lär det väl vara tidigt och jag har inte testat ännu. Jag är yrslig överlag, har ett vagt illamående som tilltagit lite senaste två-tre dagarna (det har hållit på nån vecka tror jag) och stickningar i nedre delen av magen. Även varit generellt skum i magen och känt mig lite "svullen" och småöm i underlivet.
Har även funderat om det kan vara någon brist (vitamin eller nåt annat) som orsakar illamåendet och symtomen.
Jag vet verkligen inte alls vad jag ska tro. Ska jag köpa och göra ett test? Kan man testa positivt nu om jag är gravid?
Det var ett tag sedan jag var gravid sen och minns att jag iofs kände tidigt men..
Frustrerande! :P