Hur berätta att jag vill skaffa barn
Hur berättade ni för er partner att ni ville skaffa barn? Han har två sedan innan och jag har ett, barnen är 6, 5 och 3 i år.
Hur berättade ni för er partner att ni ville skaffa barn? Han har två sedan innan och jag har ett, barnen är 6, 5 och 3 i år.
Puff
Puff
Varför inte fråga om han har funderat på ett barn till och säga att du gärna vill ha 1 till och sen ta det därifrån.
Varför inte fråga om han har funderat på ett barn till och säga att du gärna vill ha 1 till och sen ta det därifrån.
Då hänger jag med. Hur gammal är du? Om du inte är jätte gammal så kan det ju ligga på is till du har träffat läkaren och fått besked på om du behöver opereras eller inte.
Då hänger jag med. Hur gammal är du? Om du inte är jätte gammal så kan det ju ligga på is till du har träffat läkaren och fått besked på om du behöver opereras eller inte.
Du skulle kunna fråga läkaren om remiss för att plocka ut några ägg som du kan använda om det blir operation så du slipper oroa dig lika mycket.
Du skulle kunna fråga läkaren om remiss för att plocka ut några ägg som du kan använda om det blir operation så du slipper oroa dig lika mycket.
Okej.
Säg att du vill prata
Säg att du vill ha ett till barn
Presentera relevanta argument
Låt honom kommentera utan att du avbryter
Diskutera tillsammans för- och nackdelar
Säg att du vill prata
Säg att du vill ha ett till barn
Presentera relevanta argument
Låt honom kommentera utan att du avbryter
Diskutera tillsammans för- och nackdelar
När man har barn med någon annan så kanske man vill ta det lite lugnt. Ni har ju båda två skaffat barn med fel person tidigare antar jag. Tar man inte det försiktigt nästa gång? yngsta är ju bara 3 år och era barn behöver väl lite lugn och ro innan det drar igång med fler syskon. Risken är ju jättestor (statistiskt i och med särkullsbarn, kort relation, du blev mamma relativt ungt osv) att ni kommer separera när det nya barnet är litet och då måste era barn genomlida ytterligare separationer och förändringar.
Låt det ta tid. Dom befintliga barnen är viktigare än ett tankebarn. Stressa inte fram något.
Och om ni inte blir gravida till våren då?