• mammatillengrabb

Hur berätta att jag vill skaffa barn

Hur berättade ni för er partner att ni ville skaffa barn? Han har två sedan innan och jag har ett, barnen är 6, 5 och 3 i år.

• Svar på tråden Hur berätta att jag vill skaffa barn
  • student2013

Varför inte fråga om han har funderat på ett barn till och säga att du gärna vill ha 1 till och sen ta det därifrån.

• mammatillengrabb
    student2013 skrev 2017-06-14 16:55:43 följande:

Varför inte fråga om han har funderat på ett barn till och säga att du gärna vill ha 1 till och sen ta det därifrån.

Har gjort det, han vill skaffa ett till men inte pratat om när, jag har cellförändringar igen som ev behöver opereras o df vill han vänta o se vad läkaren säger. Ska dit i juli men hade gärna blivit gravid nu.
  • student2013

Då hänger jag med. Hur gammal är du? Om du inte är jätte gammal så kan det ju ligga på is till du har träffat läkaren och fått besked på om du behöver opereras eller inte.

• mammatillengrabb
    student2013 skrev 2017-06-14 20:12:57 följande:

Då hänger jag med. Hur gammal är du? Om du inte är jätte gammal så kan det ju ligga på is till du har träffat läkaren och fått besked på om du behöver opereras eller inte.

Jag är 26 år så är väl inte bråttom på den fronten men vi har haft stora bekymmer med livmodern efter 30 i släkten, mycket cancer mm. Samt att min mamma opererat sig för cellförändringar så mkt att hon inte kan bära ett barn längre. Opererade mig senast 2014 o inte ens hunnit få komma på en regelbunden kontroll efter det innan de upptäckte cellförändringar igen. Har ont dagligen så vill liksom bli gravid så fort som möjligt för o slippa oroa sig för att sedan kanske inte kunna bära ett...
  • student2013

Du skulle kunna fråga läkaren om remiss för att plocka ut några ägg som du kan använda om det blir operation så du slipper oroa dig lika mycket. 

• mammatillengrabb
    student2013 skrev 2017-06-15 10:51:38 följande:

Du skulle kunna fråga läkaren om remiss för att plocka ut några ägg som du kan använda om det blir operation så du slipper oroa dig lika mycket. 

Absolut men problemet blir att jag inte kommer kunna vara gravid en hel graviditet. Blir bara missfall om mam tagit bort mycket av livmodertappen. Gyn ska ringa vid 13 ska be om att få byta tid
  • Anonym (xx)

Säg att du vill prata

Säg att du vill ha ett till barn

Presentera relevanta argument

Låt honom kommentera utan att du avbryter

Diskutera tillsammans för- och nackdelar

• mammatillengrabb
    Anonym (xx) skrev 2017-06-15 12:03:35 följande:

Säg att du vill prata

Säg att du vill ha ett till barn

Presentera relevanta argument

Låt honom kommentera utan att du avbryter

Diskutera tillsammans för- och nackdelar

Tack! Tog mig mod tilll igår, han vill ha barn men då ska den komma mellan feb-april så de blir utspritt från de andra barnens dagar. Så vi planerar att bli gravida till våren om han inte skulle be mig sluta med mina piller nu direkt.
  • Anonym (Yy)

När man har barn med någon annan så kanske man vill ta det lite lugnt. Ni har ju båda två skaffat barn med fel person tidigare antar jag. Tar man inte det försiktigt nästa gång? yngsta är ju bara 3 år och era barn behöver väl lite lugn och ro innan det drar igång med fler syskon. Risken är ju jättestor (statistiskt i och med särkullsbarn, kort relation, du blev mamma relativt ungt osv) att ni kommer separera när det nya barnet är litet och då måste era barn genomlida ytterligare separationer och förändringar.

Låt det ta tid. Dom befintliga barnen är viktigare än ett tankebarn. Stressa inte fram något.

• Anonym (...)
    mammatillengrabb skrev 2017-06-15 12:29:35 följande:
    Tack! Tog mig mod tilll igår, han vill ha barn men då ska den komma mellan feb-april så de blir utspritt från de andra barnens dagar. Så vi planerar att bli gravida till våren om han inte skulle be mig sluta med mina piller nu direkt.
    Och om ni inte blir gravida till våren då? 
  • mammatillengrabb
    Anonym (...) skrev 2017-06-15 12:46:13 följande:

Och om ni inte blir gravida till våren då? 

Det får vi hoppas att vi blir annars får vi ta det därifrån :)
Svar på tråden Hur berätta att jag vill skaffa barn