• Drömmenattblitre

Besviken, ledsen..

Hej, ville bara mest kolla med folk...

Vi blev gravida i januari... Slutade i missfall slutet på mars... Började med folsyra och progresteron kräm för att börja om och hoppas.... I lördes den 10/6 fick vi "gravid 1-2" . Och idag fick jag typ svart blödning som övergick till persika färg sen i rött och nu lite slemmigt. Så jag är i v5. (4+5) ringde bm för visste inte va ja skulle tro. Fick till svar att avvakta. Någon som varit med om detta? Min misstanke är missfall igen ...

• Svar på tråden Besviken, ledsen..
  • Anonym (Anonym)
    Drömmenattblitre skrev 2017-06-14 19:21:55 följande:

Hej, ville bara mest kolla med folk...

Vi blev gravida i januari... Slutade i missfall slutet på mars... Började med folsyra och progresteron kräm för att börja om och hoppas.... I lördes den 10/6 fick vi "gravid 1-2" . Och idag fick jag typ svart blödning som övergick till persika färg sen i rött och nu lite slemmigt. Så jag är i v5. (4+5) ringde bm för visste inte va ja skulle tro. Fick till svar att avvakta. Någon som varit med om detta? Min misstanke är missfall igen ...

Jag förstår att du är ledsen. Finns tyvärr inte så mycket man kan göra mer än att vänta. Det är vanligt med blödning i tidig graviditet så det behöver inte vara missfall. Det kan vara missfall och då kan du inte påverka utfallet. Du har lätt att bli gravid och det är jättebra. Efter 3 missfall kan man få hjälp med utredning. Förhoppningsvis lyckas ni, antingen att detta går bra eller nästa gång. Att försöka få barn är jobbigt. Speciellt när det inte går som planerat. Jag förstår precis känslan efter ofrivillig barnlöshet i många år. Ta dig tid att sörja och vara arg. Var tolerant mot sig själv och snäll. Försök sedan igen (om detta blir missfall). Konstigt nog försöker man om och om igen och jag vet inte var man får energin ifrån. Jag hoppas ändå att detta går bra!
  • Drömmenattblitre

Tack för ditt svar, känns som jag har lätt för att bli gravid även fast de tog någon månad. Men att behålla är inte riktigt min grej känns de som. Men jag får ta ett nytt besök hos bm så detta kommer med... Så förhoppningsvis får vi kanske hjälp och kan se vad som är fel, om detta inte stannar... Tack ????

• Anonym (Anonym)
    Drömmenattblitre skrev 2017-06-14 20:07:22 följande:

Tack för ditt svar, känns som jag har lätt för att bli gravid även fast de tog någon månad. Men att behålla är inte riktigt min grej känns de som. Men jag får ta ett nytt besök hos bm så detta kommer med... Så förhoppningsvis får vi kanske hjälp och kan se vad som är fel, om detta inte stannar... Tack ????

Hej igen! Att det tar några månader är ingen fara utan helt naturligt. Superfertilia personer kan behöva försöka ett år utan att det är något fel. Det kanske kan ge litw hopp. Missfall är ju också tyvärr vanligt så det behöver alltså inte vara kört. Enligt läkare har ni väldigt goda förutsättningar så ge inte upp riktigt än. Hoppas du får tid till BM snart! Bra att du tänkte gå till BM för att konstatera graviditeten. Håller ändå tummarna att den lilla vill stanna.
  • Drömmenattblitre

Det jag tycker är konstigt bara... Är att det kommer blod, men ingen klump... Ja men tycker de e lika bra att hon med vet om att där varit ett missfall till... För då går vi in på 3dje gången att försöka.. tack, blir lite rörd och ännu hoppas vi...

• Anonym (Anonym)
    Drömmenattblitre skrev 2017-06-14 20:26:52 följande:

Det jag tycker är konstigt bara... Är att det kommer blod, men ingen klump... Ja men tycker de e lika bra att hon med vet om att där varit ett missfall till... För då går vi in på 3dje gången att försöka.. tack, blir lite rörd och ännu hoppas vi...

Jag beklagar om det är som du tror. Ta tid nu och var ledsen, det är okej! Skickar styrka och pepp att inte ge upp.
  • Drömmenattblitre

Nej nej, vi har försökt ända sen förra mf att få ett plus. Och vi ger inte upp i första taget, känner mig inte så ledsen denna gången som jag gjorde sist, men det är väl för jag inte gick så långt denna gång...

Svar på tråden Besviken, ledsen..