• anonimus

Tips på bra advokat inom familjerätt i Västra Götaland

Hej på er alla,

Behöver som sagt tips på en bra familjerättsadvokat inom Västra Götaland helst.

Har i januari avslutat en vårdnadstvist genom att vi till slut kom överens i rätten.

Men nu kommer jag att bli stämd igen för att exet inte tycker om vissa saker.

Kan säga att jag inte var helt nöjd med advokaten jag hade då så nu letar jag efter någon annan, helst någon med skinn på näsan så man blir klart någon gång med detta eländet!

Meddela gärna era egna erfarenheter av personer ni rekommenderar! Handlar både om vårdnad och umgänge.

Tacksam för alla svar jag kan få.

• Svar på tråden Tips på bra advokat inom familjerätt i Västra Götaland
  • Anonym (Maria)

Berätta lite mer detaljer! (popcorn time) :) :) 

• anonimus

Vad vill du ha för information? Exet kommer att stämma mig för andra gången.

Han har i dagsläget umgänge varannan torsdag eftermiddag -måndagmorgon. Jag har boendet. Vi har gemensam vårdnad.

Har tagit upp tidigare att jag vill flytta med barnen 5 mil så vi bor där jag jobbar då ekonomin inte går ihop. Kan inte jobba heltid pga pendlingen. Det skulle innebära att jag måste lämna barnen 6.30 på morgonen och hämta 17.30 på eftermiddagen. Då har man ingen tid för något. Båda barn vill idrotta efter skolan och där vi bor finns inget. Då får man åka 2 mil åt andra hållet. Vilket inte är hållbar i längden. All pengar går åt bensin!

Även exet jobbar i samma kommun 5 mil hemifrån. Så det borde inte ha någon större påverkan på hans umgänge.

I bagaget finns det en stor alkoholkonsumtion från hans sida, vilket var orsaken till att han innan senaste tvisten endast hade barnen dagtid varannan helg. Samt att han inte tar ansvar för något, eller bryr sig inte. Dessutom 2 barn som förmodligen båda har diagnoser inom NPF men som han vägrar inse och anpassa sig efter.

Nu har jag lagt ut huset till försäljning och kommer att flytta utan hans medgivande. Men det var väl det som domaren rådde mig att göra i tvisten i början på året. Jag fick boendet för barnen vilket innebär att om han inte skriver på flyttanmälan då gör skatteverket utredning var de bor och sen är det klart.

Men nu hotar han via sin advokat att stämma mig igen om jag fullföljer planerna.

Svar på tråden Tips på bra advokat inom familjerätt i Västra Götaland