• Olivia1995

Kände ni av ägget?

Hej. Jag fick ordentlig kramp vänstra sidan av magen långt ner igårkväll som höll i ett tag men var borta nu imorse. Det är ca 6-7 dagar efter äl och tänkte om det kunde vara ägget som fäste?! Kan ju självklart vara något annat oxå.. Har ni någon gång känt av det isåfall hur?

• Svar på tråden Kände ni av ägget?
  • Delilah2001
    Milou3 skrev 2017-06-15 13:32:23 följande:

Vet du att man inte har nerver i slemhinnan?

Exempelvis de som lider av trigeminusneurologi kan ju känna smärta när någon rör med handen 2-3 cm ovanför huvudet eller kinden. Jag hävdar fortfarande att det är möjligt att känna ägget fästa. Beroende på hur lyhörd och känslig man är :)

Ja jag vet att man inte har nerver i slemhinnan. Slemhinnan blöder man ut varje månad med mensen, och sen byggs det upp ny slemhinna. Det hinner inte bildas nerver i slemhinnan varje månad.

Dessutom bäddar ägget långsamt in sig i livmoderslemhinnan, den processen tar några dagar och inget som sker plötsligt.

Men visst får man tro att man kan känna, det är upp till var och en :) Jag tror det dock inte.

Detta med om man kan känna ägget fäster eller inte är ett känsligt ämne här på familjeliv, efter vad jag har läst. Flera som blivit riktigt arga för att de vet att det var ägget som fäster som de kände. Sen visade det sig senare att de inte var gravida, så det de var så övertygade om var ägget, var uppenbarligen något annat...

Men det är upp till var och en vad man väljer att tro :)
  • Milou3
    Delilah2001 skrev 2017-06-15 13:43:34 följande:

Ja jag vet att man inte har nerver i slemhinnan. Slemhinnan blöder man ut varje månad med mensen, och sen byggs det upp ny slemhinna. Det hinner inte bildas nerver i slemhinnan varje månad.

Dessutom bäddar ägget långsamt in sig i livmoderslemhinnan, den processen tar några dagar och inget som sker plötsligt.

Men visst får man tro att man kan känna, det är upp till var och en :) Jag tror det dock inte.

Detta med om man kan känna ägget fäster eller inte är ett känsligt ämne här på familjeliv, efter vad jag har läst. Flera som blivit riktigt arga för att de vet att det var ägget som fäster som de kände. Sen visade det sig senare att de inte var gravida, så det de var så övertygade om var ägget, var uppenbarligen något annat...

Men det är upp till var och en vad man väljer att tro :)

Jag är inte arg iaf :) Och tror mig inte veta nåt. Men jag tror fortfarande. Kanske de var gravida men fick tidigt mf? :)
  • Delilah2001
    Milou3 skrev 2017-06-15 14:07:01 följande:

Jag är inte arg iaf :) Och tror mig inte veta nåt. Men jag tror fortfarande. Kanske de var gravida men fick tidigt mf? :)

Nä, jag menade inte dig :) Utan bara konstaterade att det verkar vara ett känsligt ämne här.

Nja, tveksamt om det var mf, de hade testat negativt dagligen fram till mensen. Men man kan aldrig veta såklart.
  • Olivia1995

Okej tack för alla svar. Är nog säkert något annat men man vill ju så gärnq!! :)

• Perssonlund

Precis så blev det för mig efter samlag i samband med äl. Jag e helt ovetandes om vad det var. Har alla graviditets symtom man kan ha... känns det som iaf. Jag vill gärna ha fler barn men dock inte sambon så jag hoppas väl mest att det är inbillning eller något annat än en graviditet... Jag får helt enkelt vänta o se vad ett test visar om en vecka ir två... så sjukt jobbigt att inte veta. Önskar att det fanns någon som ville lyssna, bara finnas vid ens sida men nä...

• Nymodig

Jag har kännt när ägget fäste båda mina graviditeter ett litet stick eller hugg

• Olivia1995
    Perssonlund skrev 2017-06-15 20:38:42 följande:

Precis så blev det för mig efter samlag i samband med äl. Jag e helt ovetandes om vad det var. Har alla graviditets symtom man kan ha... känns det som iaf. Jag vill gärna ha fler barn men dock inte sambon så jag hoppas väl mest att det är inbillning eller något annat än en graviditet... Jag får helt enkelt vänta o se vad ett test visar om en vecka ir två... så sjukt jobbigt att inte veta. Önskar att det fanns någon som ville lyssna, bara finnas vid ens sida men nä...

Skriv meddelande!! Lyssnar gärna på dig även om vi ej känner varandra men kan vara skönt o ventilera ändå
  • skorpio

Jag kände ett knip/stick gick på toa fick en blödning stor som en 5 krona ca en vecka senare hade jag plus på Stickan ???? 3e barnet var de???? Aldrig upplevt de tidigare ????

• maya77

Hej! Jag hoppar in på den här tråden. Jag fick en ljus rosa flytning i torsdags 7 dagar efter äl. Hade redan på dag 4 och 5 en extrem molande värk på morgonen. Det gjorde så ont att det över gick till illamåendet. Nu har jag fortfarande den ljusrosa flytningen har pågått i 2.5 dag. Den är väldigt sparsam. Skan inte ha mens förräns den 30 juni. Dvs efter en vecka. Vet ni vad det är?

• maya77

Fast nu har det blivit lite rött blod i troskydden. Men börjar avta till det ljusrosa igen. Eller så kan det vara en mellanblödning ????

• skorpio

Ja de e ju jätte svårt å säga, tror du bara får bita ihop å invänta tills de e dax å ta test vet bara av egen erfarenhet då jag väntade 3an å blev helt chockad å jag plussade, trodde typ de bara va ett önsketänkande när folk skrev om dessa händelser innan Hahaha

• maya77

Jo jag vet.. men hade så här sist jag blev gravid. Men då kom nidblödning samma dag som jag skulle ha mens och det var bara 1.5 dag. Minns inte om det kom nåt på troskydden. Men tyvärr så fick jag mf i mars. Men nu räcker det bara med trosskydd. Har ju läst lite om d och vissa blöder i 4 dagar men sparsam.

• skorpio

Mmm jag blödde med min son länge åt p-piller , å gjorde test som va negativt , sen illamående å negativitet test igen, sen ytterligare test å de va posetivt gick till bm visa sej jag va i vec 18 Haha men fortsatte blöda till typ vec 25 ! Ingen större mängd men tillräckligt att jag ej trodde jag va gravid , helt skumt! Så jag litar ej på negativa test eller p-piller eller blödningar efter de haha så de blev koppar spiral för mej, innan vi planerade 3an som jag då upplevde min 1a nidblödning med du får helt enkelt avvakta å se

• jjbbe

Sådär hade jag precis innan jag plussade.

Det högg till och gjorde extra ont på höger sida längst ned precis vid livmodern/äggstockarna.

En vecka senare plussade jag och är nu i vecka 18 (17-6)

Hade dessutom otroliiiiig "mensvärk" i början av graviditeten, vecka 5-6. Så är nog helt möjligt. Lycka till <3

Svar på tråden Kände ni av ägget?