• elimen

Försöker få mitt tredje barn men nu två missfall

Jag mår så dåligt så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Jag är 33 år och vi har försökt få ett tredje barn sedan två år. Jag hade ett missfall, MF för ett år sedan, och fick veta i fredags att även denna graviditet slutade i missfall, MA vecka 6, jag trodde jag var i vecka 9.

Min högsta önskan är att få ett barn till, och jag vet inte hur jag ska orka vara den goda mamman till mina fina barn just nu. Jag har flera i min närvaro som är gravida, och jag står inte ut att vara i deras närhet, och jag känner mig så hemsk för att jag känner så. Varje gång vi ska träffa någon som kan tänkas ha blivit gravid, tar det enormt av mina krafter att umgås med dem. nu börjar även åldern att stressa mig, Sjukvården vill inte göra något förrän jag fått ett tredje missfall.

Naturligtvis älskar jag mina barn, och jag vet att många kommer att ha åsikter om att jag ska fokusera på mina barn, och vara glad över dem jag har. Naturligtvis är jag det! Men önskan är så stor att få ett barn till.

• Svar på tråden Försöker få mitt tredje barn men nu två missfall
  • Anonym (.)

Sjukvården gör väl inget även om du får ett missfall till eftersom ni har två gemensamma barn? Man brukar bara få hjälp om man inte redan har barn ihop.

• brennaV

Hej. Beklagar så dina missfall. Själv är jag lite i samma sits, dock fått tre missfall på raken. Fick göra utredning men den sa att allt såg bra ut. Jag har ju samma man som till mina två första barn. Jag tänker helt enkelt att det är slumpen som tyvärr fick mig att få tre missfall och när jag blir gravid igen är det här för att stanna.

Jag har precis fyllt 36 år. Många av mina vänner fick sina första barn när de var 38 år och äldre, så åldern ska du inte oroa dig för.

Styrkekramar i massor

• Molly57

Beklagar missfallen. Har själv fått ett missfall och sedan en dotter. Försök inte fokusera på din ålder det blir ännu en stress. Jag fick min dotter när jag var 37. Önskar er all lycka till du ska se att det ordnar sig! Kram.

• Jill 79

Så trist. Men det kan vara en tråkig slump bara. Mina två första barn var lite oplanerade pch jag verkar ha väldigt lätt att bli gravid. Efter de hade jag två missfall. Första gången blev jag inte så bekymmrad men efter andra raka missfallet blev man ju väldigt brydd.

Jag hade inte tänkt försöka en tredje gång men så blev det. Och jag var jag nojig och helt säker på missfall igen. Men min bm sa att två missfall i rad är vanligt men tre är jätte ovanligt. Och mycket riktigt gick tredje gången problemfritt. Så hoppas det lyckas även för dig

• elimen

Tack snälla för era svar! Jag ska försöka att släppa åldersbekymret. Jag önskar att jag kunde ta mig i kragen och bara njuta av vad jag har, men det är så svårt att påverka mitt mående. Jag är rädd att jag påverkar hela familjen negativt på grund av mitt mående.

• Anonym (iveeff)
    Anonym (.) skrev 2017-06-15 20:53:24 följande:

Sjukvården gör väl inget även om du får ett missfall till eftersom ni har två gemensamma barn? Man brukar bara få hjälp om man inte redan har barn ihop.

Missfallsutredning kan man absolut få även om man har gemensamma barn, den tidigare historiken av graviditeter vägs in i den samlade bedömningen såklart men utreda kan de göra likväl som för de som inte har barn. Likaså ev. behandling med progesteron vid bekräftad graviditet om detta behövs kunna hjälpa. Landstingssubventionerade IVF har däremot sådana villkor, men det är ju något annat. Det gäller inte all fertilitetshjälp.
Svar på tråden Försöker få mitt tredje barn men nu två missfall