Eviga frågan, gravid behålla eller ej
Hej allihopa! Ber om råd i min situation. Jag har blivit oplanerat gravid, är väldigt tidig ännu. Jag bor med min sambo, 25 respektive 27 år gamla. Jag pluggar just nu men är klar till mitten av hösten. Min kille har ett fast jobb. Vi har varit tillsammans i 2 år nu.
Min kille är övertygad om att abort är det rätta då han anser att tiden inte riktigt är kommen, och att han vill egentligen vänta nått år till. Anledningen är vår tid tillsammans, som han vill ha längre tid på sig, vi har ännu inte hunnit spara ihop något, då jag har haft ganska låg inkomst under ett års tid. Ska dock börja jobba mer nu i sommar, och gå på en schemarad till hösten.
Jag vet inte vad jag vill.. och varför. Känns fel att ta bort det, är 25 år gammal och känner mig mentalt redo ändå. Dock så håller jag med om den ekonomiska biten, där jag önskar att vi hade mer besparingar.
Jag har bokat en tid för abort, som är någon vecka bort. Dock så känner jag mig så osäker, och min kille vill ha barn och barn med mig. Men inte nu :( känns som att han ger mig inget val.
Jag vet att jag har ett fritt val när det gäller de här, men är inte så pepp på att vara ensamstående. Det är liksom min pojkvän jag vill vara med, förhoppningsvis livet ut. Är inte villig att förlora honom om jag inte klarar att göra abort och vill behålla.
Nu när jag tvekar igen, får han panik och försöker övertala mig.. Det känns som ett dödläge:/
Snälla kan någon komma med råd hur jag ska göra?