• Anonym (förvirrad)

varför gör han så här?

Träffade en man för två år sen, vi blev ett par. Han var otrogen och ljög varpå det tog slut. Han kommer tillbaka och vill ha mig, är otrogen igen och lämnar mig för henne. Kontaktar mig konstant och klagar på den "nya", det tar slut med henne och han kommer tillbaka till mig och vill ha mig igen. Jag vill inte mer och han uppvaktar mig i flera flera månader tills jag ger honom en chans till, han är otrogen igen och jag gör slut återigen. Han börjar uppvakta mig igen med samma ord samtidigt som jag vet att hans spel med andra tjejer fortsätter och fortsätter. 

Ja jag var dum som tog itllbaka honom och trodde att han mognat och insett....men varför gör män så här? Är det inte MIG Han vill ha fast han hävdar det gång på gång? Gör han så här mot alla? Jag förstår verkligen inte alls. 
    Han är ingen ungdom heller precis, 38 år och då borde man väl fan ha lekt av sig. 

• Svar på tråden varför gör han så här?
  • Anonym (E.)

Det låter som en klassisk "vill ha kakan och äta den med"-kille. Och jag pratar inte om nån romantisk kärlekskaka utan bekräftelse- och sexkakan. Så sorry, men hade han varit kär på riktigt hade han inte fortsatt byta ut er.

Som man säger - fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me. Vill du ha en kille som du kan lite på och som älskar dej ska du nog leta vidare.

• Anonym (förvirrad)

Så är det...å fel av mig att ge chans på chans. Hur fan går man vidare när det bara är han man egentligen vill ha. 

• Man 1973

Undvik kontakt med honom så mycket du bara kan. Det är så man går vidare.

• Anonym (E.)

Skitsvårt att släppa, speciellt om han är charmig och säger rätt saker och vet precis hur han ska göra för att få din knän att darra...

Men det går! Det du ska göra är att pränta in alla anledningar till varför han är fel när han inte är i närheten,så och din hjärna fortfarande tänker klart. Du ska tala om för dej själv gång på gång att när ni ses ska du inte låta honom vinna för du vill inte ha en otrogen, opålitlig, omogen man egentligen. Och minnas konsekvenserna som en kort sekund av återfall ger.

• centerMAX

Gor slut med honom kvinna! Ha battre egenvarde och hitta en man som fortjanar dig! 

• Man 1973

Ni ska inte ses över huvud taget. Och skulle ni råka springa på varandra så ska du inte berätta något om vad som pågår i ditt liv, och du ska inte fråga hur det går för honom nuförtiden. Då håller du honom avskärmad. Tar du tillbaka honom kommer bara du att förlora på det igen. Han driver ju med dig! Är du inte värd mer än så?

• Fingal129ww

Han gör så för att han vet att du tar tillbaka honom. Att han är notoriskt otrogen är ju för att han är ett jävla egoistiskt svin. Varför vill du fortfarande ha kontakt med honom efter alla gånger han (medvetet!) gjort dig illa? Blocka honom på din telefon, FB, instagram, etc. Börja med att ta hand om dig själv bättre så att du får återhämta dig i lugn och ro. Res nånstans med en väninna och bara ha kul, gå på spa, gör om hemma, shoppa, gå en kurs, lär dig en ny sport eller vad som helst. Du behöver inte hoppa i säng med någon ny innan du är redo. Vill du ha sex ändå kan du väl införskaffa lite schyssta leksaker och ha kul på egen hand så länge. Vad jag säger är: ta din tid och kom över honom. Mitt ex misshandlade mig psykiskt under hela vårt förhållande. Gjorde slut för ca 1 år sen och det är först nu jag har läkt tillräckligt för att ha lust att träffa nån ny. Sådana här människor gör en jävla skada rent ut sagt och det tar tid att komma över.

• Anonym (förvirrad)
    Fingal129ww skrev 2017-06-18 08:18:02 följande:

Han gör så för att han vet att du tar tillbaka honom. Att han är notoriskt otrogen är ju för att han är ett jävla egoistiskt svin. Varför vill du fortfarande ha kontakt med honom efter alla gånger han (medvetet!) gjort dig illa? Blocka honom på din telefon, FB, instagram, etc. Börja med att ta hand om dig själv bättre så att du får återhämta dig i lugn och ro. Res nånstans med en väninna och bara ha kul, gå på spa, gör om hemma, shoppa, gå en kurs, lär dig en ny sport eller vad som helst. Du behöver inte hoppa i säng med någon ny innan du är redo. Vill du ha sex ändå kan du väl införskaffa lite schyssta leksaker och ha kul på egen hand så länge. Vad jag säger är: ta din tid och kom över honom. Mitt ex misshandlade mig psykiskt under hela vårt förhållande. Gjorde slut för ca 1 år sen och det är först nu jag har läkt tillräckligt för att ha lust att träffa nån ny. Sådana här människor gör en jävla skada rent ut sagt och det tar tid att komma över.

Ja de skadar mer än man tror....och tilliten för andra män är lika bortblåst den.
  • Anonym (Marita)

Jag hade en gång en man som betedde sig likadant som din gjort, efter ett par rundor av att han krossat mitt hjärta så försvann mina känslor för honom. Men lät honom tro att jag hade känslor kvar, att han fortfarande kunde skada mig, "tog tillbaka honom" och spelade som bara den, låtsades bli ledsen då han gjorde samma sak ännu en gång (fast i verkligheten hade jag andra på g). Ville att han fortfarande skulle ha ett uppblåst ego så att han skulle förstöra alla sina framtida relationer, vilket han gjort hittills (detta var snart 10 år sedan). Kanske konstigt sätt av mig att resonera men så är det iaf. Jag är nu gift med en underbar man som är allt mitt ex inte var, och vi har hållt ihop i 9 år nu med 2 barn.

• Anonym (förvirrad)
    Anonym (Marita) skrev 2017-06-18 13:03:29 följande:

Jag hade en gång en man som betedde sig likadant som din gjort, efter ett par rundor av att han krossat mitt hjärta så försvann mina känslor för honom. Men lät honom tro att jag hade känslor kvar, att han fortfarande kunde skada mig, "tog tillbaka honom" och spelade som bara den, låtsades bli ledsen då han gjorde samma sak ännu en gång (fast i verkligheten hade jag andra på g). Ville att han fortfarande skulle ha ett uppblåst ego så att han skulle förstöra alla sina framtida relationer, vilket han gjort hittills (detta var snart 10 år sedan). Kanske konstigt sätt av mig att resonera men så är det iaf. Jag är nu gift med en underbar man som är allt mitt ex inte var, och vi har hållt ihop i 9 år nu med 2 barn.

Lite så har jag också gjort.... för vet att han sumpat sina "nya" då han inte kunnat släppa mig... Men fortsatte han att sumpa sina relationer efter att du lämnat honom? Eller höll du på så i 10 år??
  • Anonym (Marita)
    Anonym (förvirrad) skrev 2017-06-18 13:17:05 följande:

Lite så har jag också gjort.... för vet att han sumpat sina "nya" då han inte kunnat släppa mig... Men fortsatte han att sumpa sina relationer efter att du lämnat honom? Eller höll du på så i 10 år??

Det var 10 år sedan jag lämnade för gott, jag har varit med min nuvarande i 9 år. Jag höll på med exet drygt 3,5 år sammanlagt, han är fortfarande singel så antar att det inte har gått så bra för honom (han har hört av sig med något års mellanrum trots att jag är gift, för i hans huvud så är det fortfarande honom jag vill ha och att min fantastiska make är "andrahandsvalet", haha snacka om stort ego).
  • Anonym (förvirrad)
    Anonym (Marita) skrev 2017-06-18 13:29:24 följande:
    Det var 10 år sedan jag lämnade för gott, jag har varit med min nuvarande i 9 år. Jag höll på med exet drygt 3,5 år sammanlagt, han är fortfarande singel så antar att det inte har gått så bra för honom (han har hört av sig med något års mellanrum trots att jag är gift, för i hans huvud så är det fortfarande honom jag vill ha och att min fantastiska make är "andrahandsvalet", haha snacka om stort ego).
    Anonym (Marita) skrev 2017-06-18 13:29:24 följande:
    fyfan. låter som min....

• Anonym (man)
    Anonym (förvirrad) skrev 2017-06-18 02:12:05 följande:

Så är det...å fel av mig att ge chans på chans. Hur fan går man vidare när det bara är han man egentligen vill ha. 

Kanske genom att arbeta med sig själv och komma underfund med varför man öht vill ha en sån liten fjant till man?
  • holidodi

Hna gör så för att han kan. Skaffa dig en annan man.

• Anonym (Mr)
    holidodi skrev 2017-06-19 12:20:57 följande:
    Hna gör så för att han kan. Skaffa dig en annan man.
    Just då.
  • Anonym (Vet ej)

Kan det vara en polyamorös man du träffat på? Jag är inte polyamorös, men kan ledsna på ett förhållande rätt snabbt för att senare ångra att jag gjort slut på det. Tror mest det har med en själv att göra (rastlöshet) och inte partnern hur bra och snygg man än har.

Svar på tråden varför gör han så här?