• Anonym (Frustrerad)

Varför blir jag inte intresserad av någon ny?!

Vill verkligen ha en ny man, har haft en otrogen jävel som förstört min tillvaro i flera år. Jag dejtar hit och dit men INGEN intresserar mig mer än vänskapligt, Den enda jag tänker på att jag vill ha och ligga med är min före detta som mer än gärna vill fortsätta ligga med mig, helst samtidigt som han gör det med 35 andra, vilket jag INTE VILL. 

Nu har det snart gått tre månader och inget sex, och jag blir mer och mer frustrerad coh är rädd att jag går tillbaka snart pga att jag inte vill vara utan närhet. 

Mina vänner träffar män och det klickar och de har sex och hela faderullan men jag blir aldrig tillräckligt intresserad! Vad är felet på mig!? Varför kan jag inte hitta någon ny?! Jag är bara 34 år och borde väl ha tillräcligt med hormoner för att tända på många män?! 

• Svar på tråden Varför blir jag inte intresserad av någon ny?!
  • Smecker

Jag tror att det blir svårt så länge ditt ex spökar i ditt undermedvetna. Du jämför, omedvetet eller medvetet, alla du dejtar med någon form av idealiserad bild av hur du skulle vilja att ditt ex var, och då blir det oerhört svårt för nya att kunna ta plats. Tänk på att din önske-man som är baserad på hur du vill att ditt ex är inte finns. Inte ens ditt ex når upp till den bilden med tanke på otroheten etc.

Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • centerMAX
    Precis som tidigare författare skrev, tror jag att du fortfarande har din tidigare partner i minnet trots hans många felsteg. Bästa sättet att glömma någon är "gå under" någon annan.
    Jag vet att det kan vara svårt men du kanske kan försöka strula med en kille och se hur det känns. 
    Och tiden läker alla problem. lita på mig. Det blir battre!
  • Nimzay

Vissa har lättare för att hitta folk de attraheras av än andra, beror på att människor är olika helt enkelt, varken det ena eller det andra behöver vara rätt eller fel.

Detta kan säkert även bero på i vilket skede i livet man befinner sig, hur hela ens situation och tillvaro ser ut, hur man mår psykiskt och fysiskt osv. Försök att slappna av ett tag och acceptera hur det är just nu. Tror inte det blir lättare om du försöker stressa och pressa fram något, det mår du antagligen inte bättre av.

Jämför dig helst heller inte så mycket med andra, tänk på att alla är olika, och på att det där nog även kan handla mycket om tur och otur. Försök acceptera att det kan ta den den tid det tar, respektera att du själv kanske behöver tid för att hämta dig från ditt ex som du säger att förstörde din tillvaro.  Om du är avslappnad och försöker ta det hela som det kommer tror jag det blir lättare att hitta någon. Det här kan antagligen verka svårt, men försök i alla fall. Lycka till!

• Anonym (Frustrerad)
    Smecker skrev 2017-06-18 02:36:37 följande:

Jag tror att det blir svårt så länge ditt ex spökar i ditt undermedvetna. Du jämför, omedvetet eller medvetet, alla du dejtar med någon form av idealiserad bild av hur du skulle vilja att ditt ex var, och då blir det oerhört svårt för nya att kunna ta plats. Tänk på att din önske-man som är baserad på hur du vill att ditt ex är inte finns. Inte ens ditt ex når upp till den bilden med tanke på otroheten etc.

Jo jag tror att det ligger något i det du skriver. Jag behöver radera honom ur mitt inre. 
  • Anonym (Jo)
    Smecker skrev 2017-06-18 02:36:37 följande:
    Tror också att det ligger till på detta viset.
  • Smecker
    Anonym (Frustrerad) skrev 2017-06-18 10:33:37 följande:

Jo jag tror att det ligger något i det du skriver. Jag behöver radera honom ur mitt inre. 

Funkar inte riktigt så. Man raderar inte saker ur sitt inre, man ersätter dem.
  • Anonym (skönhetsdyrkarinnan)

NU har det ju bara gått 3 mån vilket är ytterst kort tid och du är fortfarande i bearbetnings (glömma) fasen så jag tror inte alls att du är öppen för en ny. Det är bara ditt alarmsystem (vill inte vara ensam) som går igång och skapar en slags deperation i dig. Känner väl igen mig i din upplevelse att inte bli attraherad av någon längre efter att ha haft en romans med någon som slog min vildaste fantasi
    på det visuella planet och kemin. Nu är alla bara helt osynliga i jämförelse och fått mig att tappa lusten helt för andra. Men jag har haft perioder efter långa förhållande tagit slut då jag bara bestämt mig för att börja släppa in folk i mitt liv utan minsta förväntan och då har jag haft passionerade historier och blivit attraherad av killar jag aldrig hade trott.  Haft massa kul sex och experimenterat en del för att komma tillbaks på banan och hitta mig själv. Men man får nog vara hyfsat klar med den förra om det ska funka. Det verkar ju som du och din ex har mycket attraktion kvar precis som jag för den makalösa grabben jag träffade och då är det svårt att nöja sig med mindre;(

• Anonym (Frustrerad)
    Smecker skrev 2017-06-18 10:51:24 följande:
    Funkar inte riktigt så. Man raderar inte saker ur sitt inre, man ersätter dem.
    Men det farliga är ju att ersätta med en ny som sen gör en besviken, då faller man ju direkt tillbaka igen på den gamla. Så har jag gjort tidigare iallfall. Men håller med, det är mest effektivt att komma över någon, träffa en ny. Men hur kräsen ska man vara. 
  • Smecker
    Anonym (Frustrerad) skrev 2017-06-18 11:46:06 följande:

Men det farliga är ju att ersätta med en ny som sen gör en besviken, då faller man ju direkt tillbaka igen på den gamla. Så har jag gjort tidigare iallfall. Men håller med, det är mest effektivt att komma över någon, träffa en ny. Men hur kräsen ska man vara. 

Besvikelser är en del av livet. Och det har inget med cynism eller bitterhet att göra, det är enbart ett konstaterande.

Hur kräsen man skall vara? Tja, så kräsen du själv vill. Finns inget rätt eller fel där. Men ju bättre du känner dig själv desto mer objektivt ser du vad du själv har att erbjuda, och därmed vad du skulle kunna förvänta dig.
  • Anonym (Frustrerad)
    Smecker skrev 2017-06-18 12:21:07 följande:
    Besvikelser är en del av livet. Och det har inget med cynism eller bitterhet att göra, det är enbart ett konstaterande.

Hur kräsen man skall vara? Tja, så kräsen du själv vill. Finns inget rätt eller fel där. Men ju bättre du känner dig själv desto mer objektivt ser du vad du själv har att erbjuda, och därmed vad du skulle kunna förvänta dig.
    Klokt.
Svar på tråden Varför blir jag inte intresserad av någon ny?!