• regndroppe

Äl vid tiden för bim?

Skrev just om detta i en annan tråd, men kom på att jag kan ju skapa en egen istället.

Jag har bim imorgon och fick just detta resultat på ägglossningstest. Betyder det att det antingen är äl på gång (igen, hade ju för två veckor sen..!) eller kan det vara så att testet ger utslag på hcg-hormonet innan gravtest...?

• Svar på tråden Äl vid tiden för bim?
  • regndroppe
    Pimpinellan skrev 2017-06-18 17:30:21 följande:

Äl-tester kan ge utslag för att mensen är på g.

Jaså? Jag pratde med en bm om det för ett tag sen och hon sa att de inte gör det?
  • Pimpinellan
    regndroppe skrev 2017-06-18 17:31:35 följande:
    Jaså? Jag pratde med en bm om det för ett tag sen och hon sa att de inte gör det?
    Då har hon fel. Jag och många andra har fått det.
  • regndroppe
    Pimpinellan skrev 2017-06-18 17:37:58 följande:
    Då har hon fel. Jag och många andra har fått det.

Hon sa att om man får positivt äl-test samtidigt som mens, så beror det på att man har ägglossning samtidigt som mensen, det kan man ha...

• GlitterLina
    regndroppe skrev 2017-06-18 17:07:20 följande:

Skrev just om detta i en annan tråd, men kom på att jag kan ju skapa en egen istället.

Jag har bim imorgon och fick just detta resultat på ägglossningstest. Betyder det att det antingen är äl på gång (igen, hade ju för två veckor sen..!) eller kan det vara så att testet ger utslag på hcg-hormonet innan gravtest...?

Har du testat att göra ett gravtest? Mår du annorlunda eftersom du gjorde ett ägglossningtest när du vet att mensen ska komma?
  • Pimpinellan
    regndroppe skrev 2017-06-18 17:47:38 följande:

Hon sa att om man får positivt äl-test samtidigt som mens, så beror det på att man har ägglossning samtidigt som mensen, det kan man ha...

Men snälla nån, det kan man ju absolut inte ha! Man har äl 10-17 dagar före mensen. Eller om man har väldigt kort cykel dag 7 kanske, men verkligen inte samtidigt som mensen. En b.m med så dålig koll är skrämmande!
  • regndroppe
    GlitterLina skrev 2017-06-18 22:55:13 följande:

Har du testat att göra ett gravtest? Mår du annorlunda eftersom du gjorde ett ägglossningtest när du vet att mensen ska komma?

Nä, jag mår som vanligt. Men jag har aldrig nånsin märkt av äl, så jag vet inte hur det känns :p Jag vet inte varför jag fick för mig att göra äl-test, gjorde det bara. Jag har haft äl två gånger samma månad förut, så kanske har jag det igen? Jag har bim imorgon eller på tisdag, kommer göra gravtest då.
  • EpicNurse
    Pimpinellan skrev 2017-06-18 22:59:14 följande:

Men snälla nån, det kan man ju absolut inte ha! Man har äl 10-17 dagar före mensen. Eller om man har väldigt kort cykel dag 7 kanske, men verkligen inte samtidigt som mensen. En b.m med så dålig koll är skrämmande!

Fast nu skämtar du va? Man kan har ägglossning vid flera olika tillfällen under cykeln. Det normala är en ägglossning två veckor innan mensen, men man kan få det en gång till när som helst också. Det är väldigt ovanligt, men det händer.
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Pimpinellan
    EpicNurse skrev 2017-06-18 23:09:43 följande:
    Fast nu skämtar du va? Man kan har ägglossning vid flera olika tillfällen under cykeln. Det normala är en ägglossning två veckor innan mensen, men man kan få det en gång till när som helst också. Det är väldigt ovanligt, men det händer.
    Ja, självklart skämtar jag och självklart har du rätt!!!!!!!!!! GAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Få människor retar mig som du vet du det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • regndroppe
    Pimpinellan skrev 2017-06-18 22:59:14 följande:

Givetvis kan man det. Man har såklart föregående mens och "nästkommande" ägglossning samtidigt. Alltså två cykler som krockar. Det händer i snitt två gånger per år (har jag för mig) att man har två ägglossningar samma månad. (Precis som att man kan gå två månader utan ibland.) Händer det är det lätt att det "kör ihop sig", så man får förra ägglossningens mens samtidigt som nästa ägglossning.

Så som du tänker kan man inte ha, nej. Men så som jag beskriver är fullt möjligt.
  • EpicNurse
    Pimpinellan skrev 2017-06-18 23:12:01 följande:

Ja, självklart skämtar jag och självklart har du rätt!!!!!!!!!! GAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Få människor retar mig som du vet du det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ojdå, du verkar har seriösa problem...

Frågan är; varför svarar du ens på saker som du uppenbarligen inte vet något om? Skriver på ett otrevligt sätt och hittar på egen fakta, som att ts och hennes barnmorska är dumma i huvudet när båda faktiskt har rätt i detta fallet.

Ägglossningstester kan ge positivt vid mens utan att man har ägglossning då. Och dom kan även ge positivt för att man faktiskt har ägglossning eller är gravid då. Inget konstigt. Så lugna ner dig.
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Anonym (Gravid)

Äl stickor kan reagera på hcg-hormonet.. ta ett gravtest!

• regndroppe
    Anonym (Gravid) skrev 2017-06-19 17:06:42 följande:

Äl stickor kan reagera på hcg-hormonet.. ta ett gravtest!

Jag har testat och det var (nog) negativt.., eller så var det spök. Eller SVAGT positivt... Inte klockrent i alla fall. Kommer testa om några dagar igen. Mensen lyser med sin frånvaro så jag har hoppet uppe :) :)
  • GlitterLina
    regndroppe skrev 2017-06-20 19:48:42 följande:

Jag har testat och det var (nog) negativt.., eller så var det spök. Eller SVAGT positivt... Inte klockrent i alla fall. Kommer testa om några dagar igen. Mensen lyser med sin frånvaro så jag har hoppet uppe :) :)

Har du bild? :)
  • GlitterLina
    regndroppe skrev 2017-06-20 20:25:04 följande:

Jag kan inte lägga upp bilder från mobilen och har inte tillgång till datorn nu, men kollar du längst ner i denna tråd så ser du bilden :) Kom gärna med input :)

www.familjeliv.se/forum/thread/77675775-bim-juni-2017

Osäker om jag ser nåt streck

Men ta om nån dag igen så borde det synas om inte mensen e på g :)
  • regndroppe
    GlitterLina skrev 2017-06-20 20:49:15 följande:

Osäker om jag ser nåt streck

Men ta om nån dag igen så borde det synas om inte mensen e på g :)

Tack för att du tog dig tid och kollade :) Jag kommer testa igen i slutet av veckan :)
  • GlitterLina
    regndroppe skrev 2017-06-20 21:09:54 följande:

Tack för att du tog dig tid och kollade :) Jag kommer testa igen i slutet av veckan :)

Lycka till :) uppdatera gärna
Svar på tråden Äl vid tiden för bim?