Medicinsk sekreterare - vad tjänar du?
Funderar på att börja läsa igen och då till medicinsk sekreterare. Men blir inte riktigt klok på vad de tjänar?
Skulle du vilja berätta din lön/antal år i yrket/var du jobbar?
Tacksam!
Funderar på att börja läsa igen och då till medicinsk sekreterare. Men blir inte riktigt klok på vad de tjänar?
Skulle du vilja berätta din lön/antal år i yrket/var du jobbar?
Tacksam!
Ok tack för "varningen" iallafall
Jag ska läsa i Uppsala på Folkuniversitetet.
Läser du på Nackademin eller ngt annat lärosäte?
Hur ser jobbutsikterna ut i Stockholm? Lön?
I Uppsala skriker de tydligen efter folk men lönerna verkar ju minst sagt variera...
Hörde om en kvinna som fick typ 19 i ingångslön... det är ju totalt oacceptabelt.
Japp jag läser på nackademin :)
Som jag har förstått det har alla tidigare elever som gick ut i våras fått jobb väldigt lätt, en hade blivit fast anställd redan innan hon var klar. De jag har pratat med har fått runt 25-27 i ingångslön.
Har också hört att de skriker efter folk i Uppsala :) en tidigare elev sa att man ska våga sätta krav vid löneförhandlingen... man får tuffa till sig lite haha, eller ja jag måste det iaf.
Hörde om en kvinna som fick typ 19 i ingångslön... det är ju totalt oacceptabelt.
Hej!
Är det någon som pluggar till medicinsk sekreterare på Frans Schartau i Stockholm?
Vill skola om mig och ska söka till nästa kursstart och vill gärna veta vad ni har att berätta om både antagning, utbildningen m.m. ????
Hur har antagningen varit för er alla oavsett vart ni pluggar till medicinsk sekreterare?
Hej!
Är det någon som pluggar till medicinsk sekreterare på Frans Schartau i Stockholm?
Vill skola om mig och ska söka till nästa kursstart och vill gärna veta vad ni har att berätta om både antagning, utbildningen m.m. ????
Hur har antagningen varit för er alla oavsett vart ni pluggar till medicinsk sekreterare?
Jag läser just nu, har snart gått klart termin 1. Försöker höra mig för angående löner för jag blir chockad när man ser vad som skrivs.. Jag arbetar som undersköterska och har en lön på 28500. Sekreterarna på vårt företag ligger mellan ca 28000-32000. Har svårt att se att jag pluggar i 2 år för att gå in på en lägre lön än jag har som undersköterska..
Jag läser just nu, har snart gått klart termin 1. Försöker höra mig för angående löner för jag blir chockad när man ser vad som skrivs.. Jag arbetar som undersköterska och har en lön på 28500. Sekreterarna på vårt företag ligger mellan ca 28000-32000. Har svårt att se att jag pluggar i 2 år för att gå in på en lägre lön än jag har som undersköterska..
Sen tror jag att det gäller att vi alla som går ut utbildningen ska vara riktigt tuffa i löneförhandlingarna för att höja upp våra framtida löner. Att byta jobb då och då kan oxå vara ett sätt att påverka lönen i positiv riktning.
Tycker lönerna ligger skrämmande lågt. Varför är det så?
Kanske för att det inte är en universitetsutbildning (akademisk utbildning) utan är på yrkeshögskola...
Ca 2,5 år i yrket. 26600. Inom privata sektorn, Stockholm.
Tjänar man mer om man går via bemanningsföretag?