Min sambo ljög mig rakt i ansiktet
Hej.
Efter 2 svåra separationer varav den sista kantades av fysisk samt psykisk misshandel bestämde jag mig aldrig mera!
Va singel i 2.5 år å träffade en man som fick mig att ändra mitt beslut. Lyckliga tsammans planerade vi en framtid ihop å bor numera tillsammans i vårt egna underbara ställe!
Då mitt självförtroende å självkänsla inte ligger på topp å nu när jag numera lever ett lugnt fint liv kommer Flashbacks å minnen från förr. Vi har pratat öppet om detta hela tiden å han har hela tiden sagt att han stöttar mig oavsett. Mitt övergripande problem e bristen på tillit till män. Jag sökte hjälp hos en kurator f detta som jag numera träffar 1 gång varannan vecka.
Idag ljög min sambo f mig - rakt upp å ner. Han sa att d inte hänt förut å kommer aldrig att hända igen . Att han själv under 2 års tid blev förd bakom ljuset av sitt ex å vet hur svårt det känns. Jag frågade varför han ändå gjorde så mot mig dessutom när han vet hur hårt jag jobbar m tilliten.
Han sa återigen att d inte va så farligt å att han inte ville såra mig genom att säga sanningen f han visste att jag skulle bli orolig. Han har sen 2 år tbax återupptagit kontakten med en gammal tjejkompis vilket iofs e ok. Men sättet de gör det på tistel tassel å går undan för att inte oroa mig skapar istället en grund för osäkerhet å svartsjuka å ingen tillit.
Nu sitter jag på jobbet (natt) å funderar hur jag ska ta mig igenom detta. Kan jag göra d m honom? Hur kommer jag nånsin lita på att han säger sanningen nästa gång? Jag bad honom flytta ut imorgon. Känner att jag inte vill utsätta mig för en relation där bristen på respekt å ärlighet redan gror. Jag vet att han älskar mig MEN hur kan man ljuga för den man älskar?
Tacksam för råd, egna berättelser mm!